Ny sida för felrapporter till Navteq

Navteqs sida för feedback från användarna har uppgraderats.
Nu ska du gå hit
http://mapreporter.navteq.com/dur-web-external/
om du har hittat något du vill ändra på. Den gamla länken vidarebefordrar till den nya sidan, åtminstone än så länge.
Här kan man fixa sitt eget "konto", om man vill, så att det är lätt att gå tillbaka och följa upp de ändringar man föreslagit.

Anders

jonasolof; sa:
bra mycket bättre än det tidigare formatet. Men svårt att använda kartan med Firefox.
Inte bara svårt, i princip omöjligt!

När jag slår in en adress i Mölndal så hamnar jag utanför Frillesås mitt i Kattegatt flera mil från den plats jag vill till. Att sedan förflytta sig till rätt plats är i det närmast ogörligt för varje gång jag zoomar in så förflyttas jag åter till den ursprungliga platsen mitt i Kattegatt.

Jag hamnade precis där adressen var. Men när jag zoomade in blev det heller inte rätt, trots att jag hör med Explorer standard.

Anders

Sökte på adress i Karlstad, men hamnade i Gislaved...
Kartan känns inte kalibrerad.
Hoppas de löser det, verkar annars vara kanon!

Kör med Explorer ska det vara, inte hör.
På Navteq tycker de kanske inte det är någon större skillnad på Karlstad och Gislaved. Kan ju förklara en del mysko rutter man får...

Jag försökte skapa mig ett konto, men jag får ingen sån där aktiveringslänk, så det fungerade inte heller. Däremot la jag in två fel som gäst, och det fick jag i alla fall bekräftelse på.

Anders

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips