Ny sida för felrapporter till Navteq

Navteqs sida för feedback från användarna har uppgraderats.
Nu ska du gå hit
http://mapreporter.navteq.com/dur-web-external/
om du har hittat något du vill ändra på. Den gamla länken vidarebefordrar till den nya sidan, åtminstone än så länge.
Här kan man fixa sitt eget "konto", om man vill, så att det är lätt att gå tillbaka och följa upp de ändringar man föreslagit.

Anders

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
jonasolof; sa:
bra mycket bättre än det tidigare formatet. Men svårt att använda kartan med Firefox.
Inte bara svårt, i princip omöjligt!

När jag slår in en adress i Mölndal så hamnar jag utanför Frillesås mitt i Kattegatt flera mil från den plats jag vill till. Att sedan förflytta sig till rätt plats är i det närmast ogörligt för varje gång jag zoomar in så förflyttas jag åter till den ursprungliga platsen mitt i Kattegatt.

Jag hamnade precis där adressen var. Men när jag zoomade in blev det heller inte rätt, trots att jag hör med Explorer standard.

Anders

Sökte på adress i Karlstad, men hamnade i Gislaved...
Kartan känns inte kalibrerad.
Hoppas de löser det, verkar annars vara kanon!

Kör med Explorer ska det vara, inte hör.
På Navteq tycker de kanske inte det är någon större skillnad på Karlstad och Gislaved. Kan ju förklara en del mysko rutter man får...

Jag försökte skapa mig ett konto, men jag får ingen sån där aktiveringslänk, så det fungerade inte heller. Däremot la jag in två fel som gäst, och det fick jag i alla fall bekräftelse på.

Anders

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.