Ny sida för felrapporter till Navteq

Navteqs sida för feedback från användarna har uppgraderats.
Nu ska du gå hit
http://mapreporter.navteq.com/dur-web-external/
om du har hittat något du vill ändra på. Den gamla länken vidarebefordrar till den nya sidan, åtminstone än så länge.
Här kan man fixa sitt eget "konto", om man vill, så att det är lätt att gå tillbaka och följa upp de ändringar man föreslagit.

Anders

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
jonasolof; sa:
bra mycket bättre än det tidigare formatet. Men svårt att använda kartan med Firefox.
Inte bara svårt, i princip omöjligt!

När jag slår in en adress i Mölndal så hamnar jag utanför Frillesås mitt i Kattegatt flera mil från den plats jag vill till. Att sedan förflytta sig till rätt plats är i det närmast ogörligt för varje gång jag zoomar in så förflyttas jag åter till den ursprungliga platsen mitt i Kattegatt.

Jag hamnade precis där adressen var. Men när jag zoomade in blev det heller inte rätt, trots att jag hör med Explorer standard.

Anders

Sökte på adress i Karlstad, men hamnade i Gislaved...
Kartan känns inte kalibrerad.
Hoppas de löser det, verkar annars vara kanon!

Kör med Explorer ska det vara, inte hör.
På Navteq tycker de kanske inte det är någon större skillnad på Karlstad och Gislaved. Kan ju förklara en del mysko rutter man får...

Jag försökte skapa mig ett konto, men jag får ingen sån där aktiveringslänk, så det fungerade inte heller. Däremot la jag in två fel som gäst, och det fick jag i alla fall bekräftelse på.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips