Ny säck?

Planerar att skaffa mig en ny säck, en stor, runt 100 L sträcket och skulle hemskt gärna höra synpunkter på Lundhags nya Motionsäck, är det någon som har hunnit få några erfarenheter utav denna, eller kanske nån som har tips på annan säck?
 
Kalas bra !

Hej! Jag har haft denna rygga ett tag nu och har "tyvärr" inga störra klagomål på den. Säcken sitter som gjuten, är tyst och väldigt lätt att packa med 3(4) fickor i, lätt att fästa saker på utsidan, tillräckligt med fack för småprylar samt ett stort och bra regnskydd. Det som gör ryggan bra för min egen del är att jag som har dålig rygg aldrig haft problem även med stor last, höftbältets åtspänning är enkel, den sitter ordentligt utan hjälp från andra. Det är en rygga som jag varmt kan rekommendera för alla som söker en ej-ram-säck. Jag har själv en Motion-80.
 
Jag har en Lundhags Motion 100 och är väldigt nöjd. Avbärarbältet sitter skönt och är lätt att spänna, leden gör gången lättare och inte lika skumpig.
Jag testade säcken under Roslagsmarschen i år, dock inte med fullpackning och jag har bara gott att säga.
 
Instämmer!!!

Jag kan bara instämma, bärsystemet är helt suveränt,speciellt bältet som "följer" med höfterna när man går, helt enkelt en mycket skön rygga att bära tungt med. Jag har inte heller hittat något negativt ännu. Tror dessutom att det är en bra säck att åka skidor med om man tar av sidofickorna.

Kommer att recensera den efter min längre vandring i augusti.

//Uffe
 
Har haft Motion 100l under ett par små vandringar dock med mycket packning (>30kg) och har fungerat helt smärt fritt. Går att bära mycket tungt och ligger bra an mot ryggen. Insidan på ryggsäcken är bra planerad vilket gör att du får plats med mycket utr.

// johan
 
Tack för alla positiva synpunkter, verkar ju vara en kanonsäck! Ska väl bara till att beställa en nu, synd bara att den bara finns i så konstiga färger när det gäller 100 L säcken., men men är väl smällar man få ta!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Johanute Säck till Fjällräven ramryggsäck Transportera 0
Sigfridsson Osprey Aether 70 eller lättare säck? Transportera 19
Yezziqa Megastor säck till pytteliten tjej Transportera 14
Loranga Tips på ny stor säck efter 25år? Räven eller Bergans Transportera 7
Lena L Var prova ryggsäckar? Korta tjejers tips på säck? Transportera 23
anders998 Vad kan denna säck heta.. Transportera 24
såg letar efter en hundra lite säck som kan användas året om. Transportera 2
almkvist Olivgrön duglig alpin säck? Transportera 2
ljaw 50l säck som passar långa Transportera 1
mytsk Säck för turer på 3-5 veckor - "all inclusive" efterfrågas Transportera 13
samppa89 Fjällrävens nya säck Abisko frågor Transportera 9
Fryspunkt 15dagar Vilken Säck? Transportera 3
honki vilken säck rekomenderar ni? Transportera 12
hfw 40-50 liter säck - en tulipanaros... finns det ? Transportera 5
albbro Liten säck. Haglöfs Cracker? Transportera 7
Edvin m Nån med en Crux säck i Stockholm? Transportera 21
quid 40l säck till 180 cm bärare? Transportera 7
Emma_W Tips på en bra 50-55 L säck Transportera 3
majjen Lätt - men bra - 60-liters-säck Transportera 52
Morgan Vilken säck? Transportera 28
krutnisse Fjällvandrar säck Transportera 12
Martin Fjäderlätt Om Vulcanisten tvingades byta säck... Transportera 12
sundstorm Vaude montana, Bra säck? Transportera 0
petho Vilken säck har bäst vikt/volym-förhållande? Transportera 34
Stiff Vilken 35L-säck? 190 cm. Transportera 2
svartöra Lätt 55L säck? Transportera 15
Info om Haglöfs nya Alaska säck Transportera 1
En bra säck för vandring Transportera 8
världens bästa säck? Transportera 22

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.