Ny MapSource

Apropå MetroGuide och liknande, så är kartprogrammet MapSource uppdaterat igen, till version 4.08.

Inga nya finesser från version 4.07, men en del buggar som infördes med den förändringen tycks vara fixade.

Anders

Hej hopp.

Bör jag som nyss fått mitt MapSource-MetroGuide som det står "version 4.00" på ladda hem den uppgraderingen bums alltså??

MVH Tony

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Olika versioner

Den beteckning som du ser på din MetroGuide är kartans versionsnummer. Nya MG Europe heter 4.00. Men programmet som hanterar kartan, alltså MapSource (som ju även kan hantera Roads & Recreations, Topo kartor osv.) har ett annat versionsnummer.

Den MapSource som följde med min MG Europe var version 4.06. Uppdateringen till 4.07 medförde diverse nya, trevliga funktioner. Steget till 4.08 innebär bara att funktionerna i 4.07 blev stabilare.

Eftersom du antagligen har MapSource 4.06 till din MG Europe 4.00, bör du uppgradera MapSource till 4.08, för att få tillgång till de nya finesserna.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips