Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ny (?) friluftsmat hos IKEA (!)
- Trådstartare Karolina P
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Endel menar att man behöver koka längre än 10 min
http://www.ikea.com/us/en/catalog/products/80338700/
tid och vatten
tycker inte många koktider för gryner stämmer
Endel menar att man behöver koka längre än 10 min
Min uppfattning också. Brukar väl inte funka att bara koka upp och låta stå? Men det återstår att se...
Näringsvärde
Står det något om näringsvärde?
Står det något om näringsvärde?
Man kan fuska sig igenom 10 teckensgrejen genom att välja vit text.
Man måste ju skriva sina 10 tecken men dom syns inte om det är en designfråga
Man måste ju skriva sina 10 tecken men dom syns inte om det är en designfråga
Jag fick en påse av frugan utav sorten Mushroom nåt. Kokade upp vatten och tillsatte i en "ätpåse" sen fick det stå och dra ett bra tag.
Det var det värsta jag smakat så det fick inte hundarna dela på ens, tur att jag hade en reservportion med Knorr.
Skulle det fungera som müsli eller till gröt?
Okej.... Nu har jag testat den orangea.
1) funkar absolut inte att "häll på vatten, låt stå". Stenhårt efter rekommenderade tiden. Fyllde på lika mycket vatten till och kokade i fem min. Fortfarande för hårt. Lite vatten till och ytterligare fem min kokning. Ok men med en hel del tuggmotstånd från någon kornsort
2) smakar mest starkt. Och typ matvete eller wellpapp. Och kanske lite vitlök som eftersmak. Rundade av smaken med lite smör, blev bättre. Men saknar salt!
3) luktar lite unket...
Tänkte skriva att den kanske funkar som nödmat men med en koktid på tio min är det knappt värt det. Jag kommer inte köpa den igen och den kommer absolut inte få följa med ut på fjället.
Men alla är vi olika...
Återstår att testa den lila.
1) funkar absolut inte att "häll på vatten, låt stå". Stenhårt efter rekommenderade tiden. Fyllde på lika mycket vatten till och kokade i fem min. Fortfarande för hårt. Lite vatten till och ytterligare fem min kokning. Ok men med en hel del tuggmotstånd från någon kornsort
2) smakar mest starkt. Och typ matvete eller wellpapp. Och kanske lite vitlök som eftersmak. Rundade av smaken med lite smör, blev bättre. Men saknar salt!
3) luktar lite unket...
Tänkte skriva att den kanske funkar som nödmat men med en koktid på tio min är det knappt värt det. Jag kommer inte köpa den igen och den kommer absolut inte få följa med ut på fjället.
Men alla är vi olika...
Återstår att testa den lila.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg