Ny dopingskandal!!

Tja, är det någon som blir förvånad????

Landis dopad
Amerikanens stall bekfräftar
Vinnaren av Tour de France, Floyd Landis, har testat för för höga nivåer av testosteron under touren.
Det bekräftar amerikanens stall Phonak under eftermiddagen.
Det var efter etapp 17 förra torsdagen som Landis tester visade ovanligt höga testosteronvärden.
Dagen innan hade amerikanen klappat igenom och var åtta minuter efter ledande spanjoren Oscar Pereiro på en blygsam elfteplats.
Landis kom tillbaka
Alla räknade bort Landis från seger men på etapp 17, en av tourens tyngsta, bröt han tidigt loss från klungan och solokörde senare till seger med över sju minuter.
På lördagens prolog tog sedan amerikanen över den totala ledningen och kunde sedan defilera under söndagens avslutande sträcka.
– Stallets chef och cyklisten själv var totalt överraskade av testet, säger Phonak-stallet på sin hemsida.
Nu väntar hela cykelvärlden på B-provet. Om det visar samma resultat kommer amerikanen att sparkas från Phonak uppger det Schweiz-baserade stallet.
Fotnot: Före Tour de France stängdes superstjärnorna Jan Ullrich och Ivan Basso av då deras namn förekommit i en spansk förunderöskning rörande bloddopning.
Daniel Lagerqvist
Dopningsfall skakar cykelvärlden – Landis spårlöst försvunnen ”Det är ett mysterium”
Landis hits back! Amerikanen vann 17:e etappen i Tour de France





Sätter 1 månadslön på att de 50 bästa i Tour de France är eller har dopat sig, för vem orkar träna i den mängd som krävs för att köra touren och dessutom ligga i topp? För det är väl ingen som är så naiv att han tror något annat.

NÄ, LÄGG NER SKITEN!!!

Stiffe
 
Stiffmeistern; sa:
NÄ, LÄGG NER SKITEN!!!

Stiffe

Tillsammans med all annan proffs-/elit-idrott då eller?
Eller kanske all tävlingsidrott.

Jag tror inte andra sporter är ärligare, cykelförbundet har bara bestämt sig för att inte tysta ner det.

Tex är det massor med fotbollsspelare som figurerar i samma utredning som Basso och Ullrich. Det har FIFA tystat ner relativt väl, eller hur?
 
Jonas P; sa:
Tillsammans med all annan proffs-/elit-idrott då eller?
Eller kanske all tävlingsidrott.

Jag tror inte andra sporter är ärligare, cykelförbundet har bara bestämt sig för att inte tysta ner det.

Tex är det massor med fotbollsspelare som figurerar i samma utredning som Basso och Ullrich. Det har FIFA tystat ner relativt väl, eller hur?

Naivt trams.
 
Doping finns innom all idrott

Övertygad om att doping finns innom all idrott, OK kanske inte inom Svensk fotboll och skidor med tanke på hur "bra" det går där.

Nä fy fanken!

S
 
Crazy: Vad är det som är naivt trams? Att jag tror att många idrotter har problem med fusk? Eller att jag hade fotboll som exempel?
 
Jonas P; sa:
Stiffmeistern; sa:
NÄ, LÄGG NER SKITEN!!!

Stiffe

Tillsammans med all annan proffs-/elit-idrott då eller?
Eller kanske all tävlingsidrott.

Jag tror inte andra sporter är ärligare, cykelförbundet har bara bestämt sig för att inte tysta ner det.

Tex är det massor med fotbollsspelare som figurerar i samma utredning som Basso och Ullrich. Det har FIFA tystat ner relativt väl, eller hur?
Hej Jag håller med dig... Cykelsporten är väl en av de mest kontrollerade sporter som finns vad gäller doping?
Men det där med att fotbollsspelare figurerar i samma utredning låter intressant, men hur vet du det, finns det nån lista man kan se?
 
Stiffmeistern; sa:
Sätter 1 månadslön på att de 50 bästa i Tour de France är eller har dopat sig, för vem orkar träna i den mängd som krävs för att köra touren och dessutom ligga i topp? För det är väl ingen som är så naiv att han tror något annat.

NÄ, LÄGG NER SKITEN!!!

Stiffe

Precis, så som TdF är upplagt så uppmanas det till dopning. Vem orkar köra såna etapper med sammanlagt 2-3 vilodagar??
 
crazy; sa:
Jonas P; sa:
Tillsammans med all annan proffs-/elit-idrott då eller?
Eller kanske all tävlingsidrott.

Jag tror inte andra sporter är ärligare, cykelförbundet har bara bestämt sig för att inte tysta ner det.

Tex är det massor med fotbollsspelare som figurerar i samma utredning som Basso och Ullrich. Det har FIFA tystat ner relativt väl, eller hur?

Naivt trams.

Dessvärre inte. Fifa har lagt på locket för de kring 50 angivna fotbollsspelarna. De är tydligen inget för fotbollen...
 
Får väl citera Landis själv nu:

"Den som tränar hårdast och mest vinner. Punkt slut."

Pinsammt att åka dit efter en sån hög bekännelse.

Själv har jag funderat i många år på att dela in all idrott i två klasser, en där doping och annat fusk är tillåtet, och en där det inte är det. Hålla isär skiten liksom.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
alven Ännu en dopingskandal? Långcykling 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.