Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Enligt rykte så skall Diamir komma med en ny bindning nästa år som skall vara en kraftfullare variant som skall tåla lite hopp etc som nuvarande modeller kanske inte är så bra på.
Den skall bli intressant! Har inte sett några bilder eller info om den dock.
Den nya Freeridebindningen ska väga ungefär 300g mer än den vanliga Diamir Titanal, men detta är inklusive skistoppers som ska väga ungefär 200g vad jag hört. D v s skillnaden är i så fall 100 ynka gram om man kör med fångrem istället för stopper. Dinskalan har fått ett behövligt lyft och går upp till 12 Din. I rätt riktning men kanske inte så ofantligt mycket. Minnet kanske sviker så rätta mig om jag har fel. Hursomhelst ska jag köpa ett par...
/Joppe
Var o kollade in Freeride på utebutiken i Umeå. Dom har tydligen fått hem den redan. Skillnade är inte bara i design o hårdare fjäder. Överlag är bindningen robustare. Rejälare infästningar o nyare starkare material. Utvecklingen går framåt. Dom ska jag sätta på ett par 10.EX. Blir nog ett redigt rippar paket med Scarpa Lazer. Inte för tungt absolut inte för klent.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar