Ny Diamir nästa år

Enligt rykte så skall Diamir komma med en ny bindning nästa år som skall vara en kraftfullare variant som skall tåla lite hopp etc som nuvarande modeller kanske inte är så bra på.

Den skall bli intressant! Har inte sett några bilder eller info om den dock.

/David
 
Har sett den på bild

Den är Gul och har lite flashigare design, men i grund och botten är det samma bindning.
Ca 500g tyngre.
 
Diamir

Den nya Freeridebindningen ska väga ungefär 300g mer än den vanliga Diamir Titanal, men detta är inklusive skistoppers som ska väga ungefär 200g vad jag hört. D v s skillnaden är i så fall 100 ynka gram om man kör med fångrem istället för stopper. Dinskalan har fått ett behövligt lyft och går upp till 12 Din. I rätt riktning men kanske inte så ofantligt mycket. Minnet kanske sviker så rätta mig om jag har fel. Hursomhelst ska jag köpa ett par...
/Joppe
 
Ej samma

Var o kollade in Freeride på utebutiken i Umeå. Dom har tydligen fått hem den redan. Skillnade är inte bara i design o hårdare fjäder. Överlag är bindningen robustare. Rejälare infästningar o nyare starkare material. Utvecklingen går framåt. Dom ska jag sätta på ett par 10.EX. Blir nog ett redigt rippar paket med Scarpa Lazer. Inte för tungt absolut inte för klent.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.