Northface/goretexjackor i Kina?

Hej! undrar om det finns kopior på haglöfs prylar? kan tro det ibland när man ser priserna på t.e.x tradera auktionerna /alto

Jag har precis köpt en jacka på tradera som påstods vara en Haglöfs ferrata windstopper. Helt klart en kopia! Men jag ville vara säker, så jag fotade jackan och mailade till Haglöfs som bekräftade mina misstankar. Man kan tydligt se det på detaljer. Avsaknad av windstoppermärke, fel dragkedjor (haglöfs använder YKK), dåliga sömmar mm. Det tråkiga är att Tradera inte kan göra så mycket då bilderna han lägger upp är på den äkta jackan. Så tråkigt, man skulle ju vilja att denna säljare (priapos.malmo) blev blockerad direkt.. Det värsta är att många redan köpt denna jacka i god tro och lämnat positiva omdömen på säljaren.. Det kommer inte jag att göra! Akta er!
 
Jag har precis köpt en jacka på tradera som påstods vara en Haglöfs ferrata windstopper. Helt klart en kopia! Men jag ville vara säker, så jag fotade jackan och mailade till Haglöfs som bekräftade mina misstankar. Man kan tydligt se det på detaljer. Avsaknad av windstoppermärke, fel dragkedjor (haglöfs använder YKK), dåliga sömmar mm. Det tråkiga är att Tradera inte kan göra så mycket då bilderna han lägger upp är på den äkta jackan. Så tråkigt, man skulle ju vilja att denna säljare (priapos.malmo) blev blockerad direkt.. Det värsta är att många redan köpt denna jacka i god tro och lämnat positiva omdömen på säljaren.. Det kommer inte jag att göra! Akta er!

Polisanmäl honom.... Han säljer en uppenbarligen felaktig vara till dig. Spelar ingen större roll om det "bara" kostar några hundralappar. Hävdar han att den är äkta och lägger upp en äkta bild så skulle jag inte tveka alls.
 
North Face

Hej!

Köpte själv en North Face summit jacka från Kina för ett år sedan. Blev jättenöjd först när jag fick den. Men efter ett tag så började sömmar släppa och blixtlåsen gå sönder.

Så nu är den skrotad :(
 
Min åsikt är att allt som har att göra med överlevnad odyl ska köpas hemma på märkesbutik. I vissa lägen är det ju bara så att grejerna måste hålla / fungera. Då kan det vara väldigt dumt att vara både snål och äventyrlig. Grejerna och en själv måste tåla även kombinatiner av olyckor om liv och hälsa beror av det.

Den ene går i sällskap, med guide, längs led -den andre söker upp någon otillgänglig dal att vandra ensam i. Helt olika förutsättningar och behov. Då blir krav och prislapp olika också...
 
haglöfs ferrata

jag gick själv på samma nit. köpte nyss en ferrata jacka på tradera.
jag tänkte att det var någon som kommit över ett stort parti av förra sesongens kläder eftersom ferrata jackan inte längre finns med på hemsidan men i katalogen över hösten/vintern.

ska se hur jag ska göra om jag ska försöka skicka tillbaka den.

den här tråden hittade jag på sidan 2 i google sökningen. så jag skriver "ferrata haglöfs kopia" en extra gång och skriver det i rubriken så rankas det högre där. till hjälp för nästa som googlar innan köp på tradera.
 
Lite necro att svara på en gammal tråd, men ivf...

Jag skulle personligen inte satsa på att köpa en märkesjacka i Kina, Vietnam eller annat närliggande land land så vidare inte det är en riktig friluftsaffär. Är priset för bra för att vara en äkta jacka så är det helt säkert ingen äkta jacka. En såpass viktig sak som utrustning skulle jag personligen inte tumma på, utan hellre lägga någon tusenlapp extra på och köpa här hemma innan resan.

Köper du på Tradera och blir lurad av en falsk vara så polisanmäl ALLTID detta. Det är olagligt att sälja kopior av märkeskläder och lurar man människor medvetet hoppas jag att personen i fråga får sota för det.

När det gäller Haglöfs kläder och utrustning i Vietnam har jag efter besökt landet 3 gånger aldrig hittat äkta kläder eller utrustning.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.