Northface/goretexjackor i Kina?

Hello!

Om en manad i runda slangar ska jag till Nepal med nagra kompisar och trekka, planen ar att ga Jiri-ebc. Denna led kanske inte staller extrema krav pa utrustningen men en bra jacka ar alltid bra att ha, speciellt sedan min HellyHansen led extrema nederlag efter att hamat i fel tvattkorg.

Just nu befinner vi oss i Vietnamn i startgroparna att aka over till Kina, har hort att det ska finnas billiga, riktiga northface/goretexjackor dar till formanliga priser. Nagon som har nagra erfarenheter om dessa? Hurvida pirserna ligger till och om kvaliten ar nagonting att lita pa?

I Katmandu verkar det finnas en hel uppsjo av utrustning men tyvarr verkar det mest vara kopior av kanda marken :/



mvh/Nils
 
Ja vill du ha en North Face kopia är Kina rätta platsen för dig. Jag skulle aldrig köpa en north face jacka i Kina med tanke på hur många kopior som försöker prånglas ut under föreställningen att de är äkta vara "utsmugglade" från nån fabrik eller liknande.

/David
 
Jag gjorde en snabb sökning på forumet eftersom jag vet att detta varit uppe tidigare. Kolla igenom trådarna. Vill även förtydliga att det går att hitta äkta vara, men då många av kopiorna är mycket lika originalet så skulle jag inte chansa. Är det billigt kan man nog vara säker på att jackan är en kopia, är den lite dyrare så kan man ändå inte vara säker och då skulle jag vara mycket tveksam till köp.

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=22891
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=16473
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=18322
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=10684

Även denna artikel är intressant men berör mer Kinesisk piratkopiering i allmänhet.

http://www.svd.se/dynamiskt/naringsliv/did_9192025.asp

mvh
David
 
kopiorna ser ut som kopior.... Om du har haft en äkta ser du direkt skillnad. Se efter plastdetaljer som är av billig hårdplast på kopior. Medföljande fleece brukar vara kopivarning. Pris under 700 - 800 RMB (kr) är garanterat kopia. I Peking finns en butik nära "Workers Stadium" som har bra utvalg. Kom i håg att påslagen i svenska friluftsbutiker är enorma. Du kan dock råka på "äkta" prototypmodeller som inte har de ordinära modellernas kvalitet. På Sidenmarknaden säljer en säljare äkta vara och ca 30 st andra säljer kopior.

Lycka till!
 
Inte nödvändigt

Hejsan. Vandrade den sträckan förra året. Hade endast en vanlig regnjacka och lite nyinköpta fliströjor från Kathmandu. Det gick alldeles utmärkt. Köpte dock ett par skor i namche bazar. Fast om en månad ska det väl vara rätt varmt där.
ha det bra.

/mathias
 
Handla i Kathmandu

Hejsan
Skall du till Nepal så kan jag rekommendera att du handlar i Kathmandu om du skall ha North Face prylar. Handla dock inte på gatan där det BARA finns kopior eller begagnat.
Däremot så har TNF startat en egen butik i just Kathmandu och det märks direkt du kommer in i butiken att det inte finns kopior där. Prisskillnaden är inte enorm men lite billigare än Europa är det och det är inte kopior. Butiken ger att seriöst intryck och ser ut som vilken europeisk Outdoorbutik som helst.
Butiken ligger i utkanten på Thamel (åt vilket håll kommer jag inte ihåg). Var där i höstas.
Skulle akta mig för att handla i Kina.
Lycka till
Johan
 
Annars kan man köpa riktiga Fjällrävenjackor i Vietnam. I Hanoi tror jag att de tillverkar lite fjällrävenkläder. Vet inte om det är gtx-kläder där också, men dunjackor iaf.
 
Re: Handla i Kathmandu

krabba74; sa:
Butiken ger att seriöst intryck och ser ut som vilken europeisk Outdoorbutik som helst.
Butiken ligger i utkanten på Thamel (åt vilket håll kommer jag inte ihåg).

North Face Butiken ligger på Durbar Marg framför huvudingången till slottet (om de inte har flyttat) Butiken har funnist lång tid men har inte fått sälga något tidigare men med lite tur så går det.
På samma gata har Nike en butik och så finns Neralass som sälger godaste glassen i nepal!
 
Haglöf kopia

Hej! undrar om det finns kopior på haglöfs prylar? kan tro det ibland när man ser priserna på t.e.x tradera auktionerna /alto
 
Det är nog mest stöldgods som slumapas ut till vrakpriser på Blocket. Så man ska nog tänka sig för innan man handlar och stödjer dessa kriminella.

Varför är jackorna oanvända och lapparna sitter kvar? Om någon köpt jackan så har de förståss gått tillbaka till butiken och bytt om inte storleken passat. Inte skulle de sålt jackan på internet för mindre än halva priset.
 
Det är nog mest stöldgods som slumapas ut till vrakpriser på Blocket. Så man ska nog tänka sig för innan man handlar och stödjer dessa kriminella.

Varför är jackorna oanvända och lapparna sitter kvar? Om någon köpt jackan så har de förståss gått tillbaka till butiken och bytt om inte storleken passat. Inte skulle de sålt jackan på internet för mindre än halva priset.

ja det verkar ju vettigt tack för svaret
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.