Jackhjälp, NorthFace

Läste precis ett inlägg om att fråga om tips om nya modeller men hoppas ändå jag kan få hjälp, dessutom tror jag inte modellen jag undrar över är helt purfärsk. Det är första gången som jag ska inhandla en jacka för mer än typ 500:- som prisnivån legat på förut. Till min hjälp (eller kanske bara begränsning) har jag ett presentkort på Stadium. Därav blir valmöjligheterna lite färre. Den modellen jag intresserat mig för och som känns mest rätt är just den som rubriken antyder, NorthFace "All Terrain". En ganska tunn och halvlätt (- 800g) jacka med 2-lagers GoreTex och känns som en jacka som kan funka både sommar som vinter. Någon med erfarenhet eller nån som hört något om den? Alternativet är någon av Everests jackor i prisklassen upp till 2000:-.

Användningsområdet vill jag ska vara brett. Det vill säga, att både kunna ha den som jacka till och från skolan året om vid dåligt väder och under den kallare delen av året. Även som yttersta lager under vinteraktiviteter. Kanske även under nån vandringsfärd då och då.

Länk till North Face jackan:
http://www.thenorthface.com/opencms/opencms/tnf/gear.jsp?site=EU&model=ANE0

Har ni andra tips och/eller förslag så tar jag varmt emot dem. Jag är väl införstådd i att en jacka till största delen bör väljas efter personlig smak och känsla, men lite coaching från proffsen skulle inte skada!

Tack på förhand,
Emil
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.