Norska pappers-kartor?

Jag tänkte köpa lite terrängkartor över Norge, typ svenska gröna terrängkartan. Har sökt i forum-historiken men hittar bara gps-varianter.
Vet någon var man kan hitta pappersvarianter, finns de på internet? Eller måste man in till Kartbutiken? Vilket är märket/företaget/myndigheten som producerar dem?
Är inte så hemma i Norge som ni märker...

Hälsningar
Anneli

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
De kartor du söker...

finns att köpa på bensinstationer och bokhandelsbutiker. Dom finns i
ibland på varuhus o dyl. Eftersom folk ofta är ute här kan man hitta kartor i de mest varierande skalor och likaså över de flesta områden. Det är kartverket som ger ut kartor och deras hemadress finner du här www.statkart.no

Glömde skriva

att med butiker och bokhandlare menade jag i Norge. Så fort du kommit över gränsen finner du dessa. Likaså kan man i stort köpa kartor för olika landsdelar om du nu inte ska ner på riktigt liten skala.

Kartbutiken!

Kartbutiken.se var ju billigare för samma kartor (1:50 000 kartorna) än den norska, och enklare! Om jag inte har vägarna förbi stan. Tack för tipset, borde tänkt på det själv att de har nätbutik.

Jag vet inte vad frakten skulle kosta, hos kartbutikken.no, såg bara att de skickade med brev och tänkte att det inte kunde bli så mycket, momsen skippar de tydligen (?) men kanske blir det dyrt ändå.

Lite kuriosa, kartorna är julklapp till far min som planerar lång paddeltur Sverige (kust)-Norge (kust-inland) -Sverige (inland-Vänern) i vår/sommar, tänkte han kunde ha dem att drömma och planera i i vintermörkret. Så det går inte vänta tills man är på plats i Väster tyvärr.

/Anneli

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips