Norska gps-kartor?

Hej

Jag har köpt en Garmin 60csx gps och är nu i behov av en cd-karta över Österdalen i Norge.Har kontaktat kartbutiken i Stockholm men dom kunde inte hjälpa mig ,utan hänvisade till Norska leverantörer.Har läst
här på forumet att Kartbutikken.no (Ugland it) kan hjälpa mig, men icke.Fick ett mailsvar igår där dom informerar att " Desverre så sender vi ikke utenfor Norges grenser".Jag hoppas att någon på forumet kan komma med en lösning på problemet.

hälsningar Svante

svante.osth@telia.com

Du känner ingen som bor eller jobbar i Norge som kan köpa och skicka eller ta med hem? Det borde ju annars vara det smidigaste sättet att lösa problemet. Jag antar att det är lagligt också, vad nu anledningen än är till att de inte vill skicka över kølen.
cool.gif

Mvh
Stefan Nilsson (...som känner folk i Norge... ;-) )

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Bra med invandrare

När jag ville köpa min Garmin karta över Åland, så skrev jag ett mail på min bästa engelska till den finska leverantören. Dom svarade aldrig.

Så jag anlitade en invandrad kollega från Finland som tog till telefonen. Inte heller den finska leverantören ville sälja till ”utlandet”, så min kollega beställde kartan (CD:n) till någon släkting i Finland och så småningom fick jag min Ålandskarta. Nu blev min Ålandsresa inställd, men jag har i alla fall en Garmin Topo karta om/när jag ska till Åland ;)

Edit: så om du känner någon invandrad norrman/kvinna som har någon släkting i Norge så fixar det nog sig.

Per Brune

[Ändrat av Brune 2007-06-18 kl 22:27]

Märkligt sätt att sälja gps-kartor

Jag tycker det är konstigt att man bara kan köpa i det landet man vill ha gps-kartor över. Jag ville köpa garmin-kartor över Pyreneerna på spanska sidan men jag fattar inte språket på spanska Garmins hemsida och det verkar inte finna nån internationell hemsida som säljer gps-kartor över olika länder heller.

Jonas

Re: Märkligt sätt att sälja gps-kartor

macpac; sa:
Jag tycker det är konstigt att man bara kan köpa i det landet man vill ha gps-kartor över. Jag ville köpa garmin-kartor över Pyreneerna på spanska sidan men jag fattar inte språket på spanska Garmins hemsida och det verkar inte finna nån internationell hemsida som säljer gps-kartor över olika länder heller.

Jonas

Garmin.es är distributör och säljer inte topo españa själva. På deras hemsida står att man ska köpa via auktoriserad återförsäljare. Sök på topo espana på google. Den här kanske funkar på engelska.

http://www.solotecnologia.com/catal...pana/?osCsid=99fbc4fd4791f22d612c8328d2874984

Nere till vänster på den sidan står om Shipping and refunds på engelska.

Hejonas
[Ändrat av jonasolof 2007-06-19 kl 16:53]

Kontakta http://www.belanor.no Det är dom som säljer Garmin och de norska Garmin kartorna. De Norska kartorna är något bättre än svenska friluftskartan (ej pro, den har jag inte testat), höjdkurvorna är inte lika förenklade.

I de nye norske topokartene (topo pro) som har vært i salg en stund nå benytter produsenten seg av typ-teknologien. De store hus sin tid er dermed forbi.
De norske kartene slår fripro langt ned i støvlene.
;-)

Sveinung

Hur har det gått?

Hej Svante
Har du fått tag i någon leverantör av de norska kartorna. Är själv intresserad av en. (Hardangervidda)
Mvh
Pa

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips