Norröna Microfiber och Gore-Tex?

vistas@altavista.net (Anders)

Gäst
Hej!

Vad gäller Norröna och Gore-Tex(trollväggen)är det ett bra plagg för fjällturer vintertid, det gäller främst turåkning och tältturer eller är plagget för tätt kanske är Microfiber (Sydpolen) att föredra?
Har någon erfarenhet av detta så hör gärna av er.

Själv har jag använt bomulls kläder som ytterplagg vinter som sommar och kompletterat med ett regnställ om vädret och situationen har krävt det vilket har fungerat utmärkt, men som sakt bomull har sina sidor också.

MVH
Anders

kan vara nåt för t ex skidbestigning

Hejsan !
Fick Norrönas katalog idag och jag sneglade också lite på microfiberplaggen som verkar komma mer och mer. De känns väldigt behagliga och smidiga vilket jag själv tycker är trevligt vid exempelvis skidbestigningar. Microfiberplaggen verkar förstärkta med nåt vattentätt (läste inte riktigt vad) på utsatta ställen. Prioriterar man andningsförmågan vid intensiv aktivitet kan de kanske konkurrera med activent vad avser andningsförmåga.
MVH, Mats Frank, Umeå

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

AndersV (Anders Villumsen)

Gäst
Norröna Sydpolen...

...verkar jättefin. Min fru fick just en Sydpolenjacka i födelsedagspresent. Hon har inte hunnit prova den så mycket, men den verkar jättefin. Lätt och bra skuren.

Anders V

Anonym från gamla forumet

Gäst
Norröna Sydpolen 2

Jag har provat en sådan jacka i vintras och upplevde att det var sedvanligt hög Norröna-kvalitet samt att den var bättre skuren liv och huva än amerikanska jackor. Fullgod Annorak alltså. Dock något känslig för fukt varför den lämpar sig bäst för rent kallväder. I övrigt lättare och torkar snabbare än bomull.

/Staffan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips