Norröna Beito ryggsäck som knarrar

Har en Beito. Problemet är att den knarrar vid gång, ju lättare last dessto värre. Någon med likande problem som löst det? Vad är det som låter och
går det att fixa?

Alla ramsyrggsäckar knarrar :(, Siliconspray hjälper liten för en stund, men efter en halv timme är knarranden tillbaka. Så här var det med Savotta 906, så det blev Norröna Para Ranger istället...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
knarrande säck

Var knarrar det?
Min mans Recon Pack knarrade där bärsystemet låg runt ramen. Av med bärsystemet och tejpa med skavsårsplåster eller liknande - tvärtyst, eltape funkar säkert det oxå.

@alg

aha tackar för tipset, låter vettigt. Innan jag skruvar sönder den totalt, vet du om det räckte med att tejpa uppe eller nere där ramen fäster? Eller behöver man tejpa både och?

Har tejpat nu. För att vara på säkra sidan tejpade jag överallt där tyg ligger an på ramen. Testade dock att försöka isolera ljudet. Skurken verkar ha varit de två små kardborrespännena i njurhöjd, som fäster vid den nedersta horisontella metallramen respektive kudden i avbärarbältet. Är nu nästan helt tyst.

Återigen, stort tack.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips