• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Norrköping - Nyköping - Oxelösund

Vem vill hänga med på en dagstur med fika och grillning på nån liten ö eller efter kusten? Det blir "semesterfart" pga. en axel som aldrig blir bättre och därför blir det inte heller så långt. En mil klarar jag, med några raster.

Jag tänkte mig nån gång under helgen den 7-8 mars. Delad glädje är ju dubbel glädje och det är roligare att vara flera än att kajka ensam.
 
I Oxelösunds Kanotklubb finns det en handfull vinterpaddlare. Du kan gå in på www.okk.se och titta på OKK/kontaktpersoner och ner till Havskajaksektionen. Klubbens organiserade onsdagspaddlingar kommer i gång i april.
 
Med kajak?

Jag tror det blir jobbigt. Hela Bråviken och stora delar av Skärgårdarna har is just nu, jag åkte skridskor i området för en vecka sedan. Det är inte helt otroligt att mycket is finns kvar även om ett par veckor.

/Niklas
 
Bild från gårdagen tagen från Femörehuvud åt VSV. Ingen is alls utanför öarna och öppna stråk in i sunden. Det var sex grader kallt i natt men det verkar inte ha lagt sig mycket ändå.

För bara en vecka sedan var Bråviken islagd ändå ut förbi Klasgrunden.

P2270030.JPG
 
Inre delen

Inre delen av Bråviken börjar bli isfri, borde funka att paddla Norrköping till Esterön.


...Torrdräkt är ingen dum grej...
 
Inte utan min torris

...Torrdräkt är ingen dum grej...
Nej verkligen inte, jag badade igår helt frivilligt (ja va sjutton, måste ju testa ifall isen i viken bar) och skulle man nu göra en överhalning när man placerar sin 44-a på bottnen för att ta sig upp i stående ställning för att gå iland så är ju ingen fara skedd.

Esterön verkar som en bra anhalt, nån som nappar?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.