Nordisk Halland 2 LW?

Kikar själv på detta tältet, men har tyvärr ej haft möjlighet att se det uppsatt. Dela gärna med dig om du får det bekräftat.

Känns inte som att det finns något annat tält med den storleken, vikten och samtidigt vindstabiliteten.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
 
Ser ut som ytterligare en version av HB Nallo2, Bergans Compact light 2, Arctic Apline Design WBT2 mfl.

Jag förstår dock inte vad Nordiskt tänkt på i sin måttskiss när de placerat de liggande omvänt med huvudet där det är lägst takhöjd (dvs fotändan)?
Jag är även lite fundersam på hur Nordisk genomför sina vindtester, som verkar ske under ideala förhållanden (inomhus med vindmaskin (=jämn vind) och tältet spikat till underlaget).
 
Har det men har ej hunnit prova, ska försöka skriva här så fort jag kommer få tillfälle att komma ut. Blev dock väldigt imponerad över kvalitén när jag packade upp det.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
 
Taget vægten i betragtning, så et virkelig solidt og vindstabilt telt. Jeg solgte dog mit på grund af det stadige problem med liggelængden; men ellers er der fint med plads til to.
 
Jeg er 192, og sov med 7 cm underlag.

Rørte dugen i inderteltet. Men der var kun lidt fugt på fodenden af posen, fordi yderteltet ikke rørte inderteltet.

Det var vintertid med tempetarurer omkring 0, hvilket jo også betyder noget for kondens. Tror teltet fungerer bedst som 3 sæsons telt.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.