Nikkaluokta - Vakkotavare som nybörjare med hund?

hej

du har ju Kungsleden, är det första gången, komplicera inte till det, gå Kungsleden.
ställ bilen i Kiruna, ta tåget till Abisko, sen buss från Nikkaloukta till Kiruna.

hej

du har ju Kungsleden, är det första gången, komplicera inte till det, gå Kungsleden.
ställ bilen i Kiruna, ta tåget till Abisko, sen buss från Nikkaloukta till Kiruna.

OK får bli så. Jag märker nu att det kanske finns ett till problem, fjällräven classic går ju ganska precis då vi har planerat att gå sträckan. Jag känner mig inte jättesugen på att möta flera hundra personer när vi är ute i fjällen. Hur kan man bäst lösa detta, ska man försöka åka upp dagarna före starten och gå samma riktning som de? alltså nikka-abisko istället.

Någon som har vandrat i samband med detta som vet hur det brukar se ut, om det är jobbigt att möta allt folk eller om det går bra?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
hej

Hej

Hvofor ikke kjøre til Abisko og parkere der, om man planlegger å gå hele / delar av Kungsleden?

Eventuelt hvor i Kiruna vil det være best å parkere?

Lemmen2

avslutad210712

Gäst
Någon som har vandrat i samband med detta som vet hur det brukar se ut, om det är jobbigt att möta allt folk eller om det går bra?

Jag har gått mot FC en bit (Tjäktjapasset-Kuopervagge) ett år och det är en hel del människor och hundar som man möter. I år kom vi till Alesjaure från Vistasdalen samma dag som de sista passerade och det var ett aldrig sinande tåg av människor.

avslutad210712

Gäst
Hej

Hvofor ikke kjøre til Abisko og parkere der, om man planlegger å gå hele / delar av Kungsleden?

Eventuelt hvor i Kiruna vil det være best å parkere?

Lemmen2

Kanske därför att transporten mellan Abisko-Nikkaluokta eller tvärtom med kollektivtrafik tar en hel del tid. Har för mig att det passar lite bättre åt ena hållet men kommer inte ihåg åt vilket och det går inte att söka på resrobot ännu.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips