Nedladdade kartor till PDA

Har en Fujitsu Loox 600 som jag kör bl.a Fugawi på.
När jag laddar ner BSB-kartor i denna får jag en feltext som lyder "Illegal file structure" och kartan kan ej öppnas.
Har provat att lägga kartan lite varstans(internt minne, SD-kort etc.)men det funkar ej ändå.
Har någon något bra svar på vad som är problemet ?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej "Knutte" Jag har en ipaq 3850 (och det borde inte ha någon betydelse) och kan utan problem göra en FX4-fil av ett helt BSB-kort (ca 6mb) och lägga in i PDA:n
Jag vet inte vilken ver. du har av Fugawi men du kan ju göra FX4-filer på några olika sätt prova "redigera/exportera val till PDA" eller "redigera/export val" det sistnämnda är att föredra eftersom du kan då beskåda FX4-kartan i pc:n
/Runar

Har 3.1.0.473
Jag får inte "Exportera val" highlightat när jag markerat ett utsnitt av kartan.
Måste jag göra nåt mera än detta ?

Märkligt

knutte56; sa:
Har 3.1.0.473
Jag får inte "Exportera val" highlightat när jag markerat ett utsnitt av kartan.
Måste jag göra nåt mera än detta ?

Måste ha gjort FX4-BSB med den förra versionen (3.0.4.243) jag har idag 3.1.0.337 och där kan jag inte heller exportera val med BSB-kort
/Runar

Hej "Knutte" Jag har efter div. prov konstaterat följande
I tidigare ver. av Fugawi (har en gammal i mim laptop) finns,även där, bara en möjlighet att fixa ett FX4-format från ett BSB-kort ("Redigera/Exportera valet till PDA) däremot så kan man i den gamla ver. lägga FX4-filen på HD och beskåda den i PC

I nyare ver. "poppar" FX4-filen upp i PDA biblioteket under fliken "Exported Maps"

Jag har just provat att ladda in ett BSB-kort (ca 53x34 km eller för att tala sjöspråk ca 26,6x18,3 dm) och ca 6,3mb, med både gammal o ny ver. utan några som helst problem

Detta ger ju ingen lösning på ditt problem annat än att det skall gå
Lycka till /Runar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips