Nedladdade kartor till PDA

Har en Fujitsu Loox 600 som jag kör bl.a Fugawi på.
När jag laddar ner BSB-kartor i denna får jag en feltext som lyder "Illegal file structure" och kartan kan ej öppnas.
Har provat att lägga kartan lite varstans(internt minne, SD-kort etc.)men det funkar ej ändå.
Har någon något bra svar på vad som är problemet ?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hej "Knutte" Jag har en ipaq 3850 (och det borde inte ha någon betydelse) och kan utan problem göra en FX4-fil av ett helt BSB-kort (ca 6mb) och lägga in i PDA:n
Jag vet inte vilken ver. du har av Fugawi men du kan ju göra FX4-filer på några olika sätt prova "redigera/exportera val till PDA" eller "redigera/export val" det sistnämnda är att föredra eftersom du kan då beskåda FX4-kartan i pc:n
/Runar

Har 3.1.0.473
Jag får inte "Exportera val" highlightat när jag markerat ett utsnitt av kartan.
Måste jag göra nåt mera än detta ?

Märkligt

knutte56; sa:
Har 3.1.0.473
Jag får inte "Exportera val" highlightat när jag markerat ett utsnitt av kartan.
Måste jag göra nåt mera än detta ?

Måste ha gjort FX4-BSB med den förra versionen (3.0.4.243) jag har idag 3.1.0.337 och där kan jag inte heller exportera val med BSB-kort
/Runar

Hej "Knutte" Jag har efter div. prov konstaterat följande
I tidigare ver. av Fugawi (har en gammal i mim laptop) finns,även där, bara en möjlighet att fixa ett FX4-format från ett BSB-kort ("Redigera/Exportera valet till PDA) däremot så kan man i den gamla ver. lägga FX4-filen på HD och beskåda den i PC

I nyare ver. "poppar" FX4-filen upp i PDA biblioteket under fliken "Exported Maps"

Jag har just provat att ladda in ett BSB-kort (ca 53x34 km eller för att tala sjöspråk ca 26,6x18,3 dm) och ca 6,3mb, med både gammal o ny ver. utan några som helst problem

Detta ger ju ingen lösning på ditt problem annat än att det skall gå
Lycka till /Runar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips