Naturkompaniet

Fick höstens katalog häromdagen och på ordersedeln fanns ett par erbjudanden som Black Diamond ryggsäck, Tierra mössa och ett par vantar från Hestra.

Men i webbshoppen är det bara vantarna som finns i sortimentet.

Givetvis står det att erbjudandet gäller så långt lagret räcker men det kan inte vara ett så stort lager då när det är slut ett par dagar efter katalogen kom.
 
Kan det inte vara så att dom har mer produkter i själva butiken? Och att allt inte finns i webb-butiken? Slå en pling till din närmaste butik och hör om dom har hemma det du eftersöker?

Mvh troswe
 
Service

Jag kanske är lite kräsen
men
ska man sälja produkter till mig så kräver jag lite mer service.
Vilket innebär att om man skickar en rabatt kupong hem till mig så ska jag inte behöva leta efter den produkten som det gäller.
Det finns en hel del friluftsbutiker Här i Sthlm som båda har bättre utbud och lägre priser än NK.
I mina ögon innebär det att de behöver anstränga sig lite extra för att få mig till kund.
I detta fall gör de inte det.

Jag skulle iofs inte köpa något till mig själv utan frun ska ha en rygga så vi tänkte kolla in de som de skulle ha rabatt på.

Det blir att bege sig till en annan butik
 
Blev oxå Sugen på den där ryggsäcken och kollade i Östersunds butiken men där fanns den inte. Och hittade den inte heller på webben. Mycket märkligt att man skickar en kupong och sen inte verkar ha varan. Inte konstigt att det var sån bra rabatt på kupongen.
 
Har inte koll på utskicket ni pratar om men har mycket bra erfarenhet av Naturkompaniet i Linköping. Bra sortiment och mycket kunnig och trevlig personal.

Om ni vill sitta hemma och handla så kika lite på engelska butiker eftersom pundet står lågt i förhållande till kronan nu.
 
Har inte koll på utskicket ni pratar om men har mycket bra erfarenhet av Naturkompaniet i Linköping. Bra sortiment och mycket kunnig och trevlig personal.

Om ni vill sitta hemma och handla så kika lite på engelska butiker eftersom pundet står lågt i förhållande till kronan nu.

Hmmm, när frugan skulle köpa ny ryggsäck kollade hon på NK i Linköping. Då berättade den "kunnige" säljaren att det inte fanns ryggsäckar lättare än 2kg.
Som tur var hade ju frugan koll och handlade på annat ställe.

Men sortimentet är kanske hyfsat hos dom.
 
Hmmm, när frugan skulle köpa ny ryggsäck kollade hon på NK i Linköping. Då berättade den "kunnige" säljaren att det inte fanns ryggsäckar lättare än 2kg.
Som tur var hade ju frugan koll och handlade på annat ställe.

Men sortimentet är kanske hyfsat hos dom.

Naturkompaniet lever i en Fjällräven-värld och då finns det faktiskt inga ryggsäckar lättare än 2kg, ja förutom utom Kånken då... :)

Linköpings butiken har ganska varierande personal.
 
Fenomenet

rabattkupong och avsaknad av exemplar av erbjudandet i NKs butik har jag också råkat ut för.

i och för sig så går de ut till väldigt många med sina erbjudanden. Men det bör innebära många irriterade kunder när man inte kan leverera. Det blev till att skriva upp sig i en pärm i avvaktan på leverans.

Deras tryckta kataloger har många verbala uppgifter såsom lättvikt etc men sifferuppgifter på vikt saknas helt. Såna finns däremot i webkatalogen.

Thure
 
Nu vet ju inte vi vilken kravspec din fru hade, och kan således inte uttala oss om korrektheten i säljarens påstående. Det kan ju ha varit så att hon gick in och frågade efter en 180 liters ramryggsäck anpassad för att bära proffsfotoutrustning, även om det inte vid första anblick framstår som det mest troliga alternativet ;)

När det gäller centrala kampanjer och brist på varor i butik så har jag lite insikt i frågan, dock från en annan bransch.
En nationell kampanj är toppstyrd och inget som den enskilda butikschefen kan påverka, alla butiker ska ha samma varor till samma extrapris helt enkelt. Så långt så bra och det här tror jag att varje kund förstår även utan min hjälp. Vad som sen sker är att butikschefen beställer varorna baserat på vad han eller hon tror att de kommer sälja, låt oss säga 200 exemplar.
Allt för ofta levereras det då betydligt färre exemplar än vad butikschefen beställde, av olika anledningar. Vad gör man då? Svaret är inget, eftersom det inte finns något att göra oftast. Man får stå där och skämmas för kunderna helt enkelt...
 
rabattkupong och avsaknad av exemplar av erbjudandet i NKs butik har jag också råkat ut för.

i och för sig så går de ut till väldigt många med sina erbjudanden. Men det bör innebära många irriterade kunder när man inte kan leverera. Det blev till att skriva upp sig i en pärm i avvaktan på leverans.

Deras tryckta kataloger har många verbala uppgifter såsom lättvikt etc men sifferuppgifter på vikt saknas helt. Såna finns däremot i webkatalogen.

Thure

Leveransen var försenad, i slutet på nästa vecka finns den på webben enligt NK kubdservice
 
Nu vet ju inte vi vilken kravspec din fru hade, och kan således inte uttala oss om korrektheten i säljarens påstående. Det kan ju ha varit så att hon gick in och frågade efter en 180 liters ramryggsäck anpassad för att bära proffsfotoutrustning, även om det inte vid första anblick framstår som det mest troliga alternativet ;)

Nädå, hon förklarade rätt noga vad hon ville ha, och köpte senare enligt samma kravspec en säck som väger lite dryga kilot.
Men enligt frun så ansträngde sig säljaren för att övertyga henna att lättare än vad han hade hemma fanns inte.
Så där slutade förtroendet för den butiken.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JohnnyL Naturkompaniet Butiker och leverantörer 13
Bomaye Dålig service naturkompaniet Butiker och leverantörer 77
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
Lost Wanderer Bojkotta Naturkompaniet Butiker och leverantörer 14
AnteÅ Naturkompaniet i Sundsvall Butiker och leverantörer 7
Hunter91 Naturkompaniet - Leverans till butik Butiker och leverantörer 2
albin90 Tältkampanj hos naturkompaniet 2014? Butiker och leverantörer 7
mintermos Aldrig mer Naturkompaniet Butiker och leverantörer 52
tomhylsan Naturkompaniet Butiker och leverantörer 7
Winell Naturkompaniet orderbekräftelse Butiker och leverantörer 10
rija Hej då Naturkompaniet Butiker och leverantörer 60
flanell Naturkompaniets Marginaler Butiker och leverantörer 96
Info Naturkompaniet - Reklamation av Haglöfs Nansen Mountain Pant. Butiker och leverantörer 9
mralex Prisättningbluff Naturkompaniet? Butiker och leverantörer 11
johanv Naturkompaniet Butiker och leverantörer 37
novas husse Naturkompaniet tar över? Butiker och leverantörer 6
niklaz Naturkompaniet - pruta? Nej tack. Butiker och leverantörer 59
Niklas L Friluftsbolaget = Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
MikkeK Superkasst!! Naturkompaniet Friluftsbolaget Butiker och leverantörer 0
kfs Naturkompaniet=Friluftsbolaget=Fjällräven Butiker och leverantörer 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.