Naturkompaniet i Sundsvall

Har ett antal gånger varit in i butiken och tycker att personalen som jobbar där inte är så kundvänliga. De står ibland vid kassan och väntar ungefär på att man ska handla något. Sällan kommer de fram och frågar om man behöver hjälp.
Och, om man frågar någonting så får man något flummigt svar tillbaka; ungefär som man ska sluta fråga och handla istället...
Sedan, om man inte handlar något när man väl är där eller säger att man vill avvakta lite, så får man som oftast sura miner tillbaka.

Har ni där ute också samma erfarenheter?

Själv drar jag mig för att gå in dit.

/Anders
 
Hej. Jag brukar handla på Wått & Tårrt i Sundsvall istället. Magnus som äger affären måste vara en av Sveriges kunnigaste i branschen och han har ofta provat utrustningen han säljer. Olle
 
Hej. Jag brukar handla på Wått & Tårrt i Sundsvall istället. Magnus som äger affären måste vara en av Sveriges kunnigaste i branschen och han har ofta provat utrustningen han säljer. Olle

Jo, jag med, men synd ändå att denna butik inte lever upp till de andra NK-butiker jag har besökt...

/Anders
 
Jag kilade in på Naturkompaniet i går och fick genast hjälp, så jag känner inte igen det du skriver. Med det sagt så föredrar jag ändå Wått & Tårrt. Riktig pärla till butik.

//Anders
 
Min erfarenhet av friluftsbutiker är att allt handlar om vad du har för byxor på dig. Det är rätt sjukt hur mycket bättre bemötande jag fått sedan jag började handla i friluftsbyxor.
 
Wått & Tårrt är en av sveriges absolut bästa friluftsbutiker och priserna är också riktigt bra. Servicen är världsklass så jag ser ingen anledning att handla på Naturkompaniet heller.
 
Håller inte med att NK Sundsvall har dålig service. De gånger jag går in och behöver hjälp frågar jag någon av personalen. Sist frågade jag om ett extra golv till mitt tält fick snabbt svar att de kunde fixa hem ett inom några dagar. Hade billighetsbyxor från ITAB på mig.

Oftast vet jag vad ska köpa och då hämtar jag bara det och betalar. Tycker också Wått & Torrt är en bra butik.
 
Varierar

På grund av mitt kringflackande liv handlar jag i NK-butiker främst i Stockholm, Örebro, Linköping, Lund och Malmö. Handlar även på Alewalds i Stockholm.

Det är stor variation på bemötandet, men det beror rätt mycket på vilken person man talar med, snarare än vilken butik det är. Generellt verkar NK gått från en verksamhet driven av friluftsentusiaster till en driven av bönräknare och ekonomichefer. Men det kan ju va en effekt av att vi är många som inte är beredda att betala för service utan hellre sparar några kronor och köper från nån nätfirma utan irl butik. Som konsument får man det man betalar för.....

Fast den som påstår att det är dålig service på NK vet inte vad dålig service är, det vet bara vibsom lämnat en bli på VW-verkstad .........
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JohnnyL Naturkompaniet Butiker och leverantörer 13
Bomaye Dålig service naturkompaniet Butiker och leverantörer 77
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
Lost Wanderer Bojkotta Naturkompaniet Butiker och leverantörer 14
Hunter91 Naturkompaniet - Leverans till butik Butiker och leverantörer 2
albin90 Tältkampanj hos naturkompaniet 2014? Butiker och leverantörer 7
mintermos Aldrig mer Naturkompaniet Butiker och leverantörer 52
zzeezz Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
tomhylsan Naturkompaniet Butiker och leverantörer 7
Winell Naturkompaniet orderbekräftelse Butiker och leverantörer 10
rija Hej då Naturkompaniet Butiker och leverantörer 60
flanell Naturkompaniets Marginaler Butiker och leverantörer 96
Info Naturkompaniet - Reklamation av Haglöfs Nansen Mountain Pant. Butiker och leverantörer 9
mralex Prisättningbluff Naturkompaniet? Butiker och leverantörer 11
johanv Naturkompaniet Butiker och leverantörer 37
novas husse Naturkompaniet tar över? Butiker och leverantörer 6
niklaz Naturkompaniet - pruta? Nej tack. Butiker och leverantörer 59
Niklas L Friluftsbolaget = Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
MikkeK Superkasst!! Naturkompaniet Friluftsbolaget Butiker och leverantörer 0
kfs Naturkompaniet=Friluftsbolaget=Fjällräven Butiker och leverantörer 12
Zorozv Friluftsbutiker i Sundsvall Butiker och leverantörer 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.