Naturkompaniet

Naturkompaniet satsar på stort butiksnät i dyra centrala lokaler, och med ett brett utbud av varor, det kostar.
 
Nu handlar jag inte jättemycket där, men tycker dom brukar ta tillverkarens rek. priser. Varken över eller under... över är det nog få som ligger, men en del andra ligger väl ett par kronor under...
 
Men dom kanske har lite kunskap om sina produkter, Jag var på Intersport i förra veckan och dom tyckte att jag skulle köpa en sovsäck med komfort temp på 16 grader när man ska sova ute höst och vår. När jag sa att jag skulle köpa en dunsäck så fick jag till svar att dom är så jobbiga att tvätta. Jag som tänkte sova i min sovsäck, inte tvätta den hela tiden..
 
Men dom kanske har lite kunskap om sina produkter, Jag var på Intersport i förra veckan och dom tyckte att jag skulle köpa en sovsäck med komfort temp på 16 grader när man ska sova ute höst och vår. När jag sa att jag skulle köpa en dunsäck så fick jag till svar att dom är så jobbiga att tvätta. Jag som tänkte sova i min sovsäck, inte tvätta den hela tiden..

Med sådan inställning och (avsaknad av) kunskap i dyra affärslokaler, är det inte konstigt att allt fler kollar upp produkter på olika fora på nätet och handlar där?

Ska butiker överleva och utvecklas måste de ta hänsyn till detta och se hur de kan mer jobba med kunskap om produkterna och lyhördhet för kundens önskemål och plånbok.
 
Min erfarenhet av naturkompaniet i Stockholm har varit genomgående bra. De är inte snåla om man vill lämna tillbaka eller byta någon grej och de kan sin produkter om man frågar.

De kan även ta in varor som inte finns i butiken om de har det varumärket t ex hilleberg.

Jag är helnöjd med dem.
 
I Örnsköldsvik finns oulet, den är så nära friluftshimlens prylavdelning man kan komma. När fjällräven sålde ut provkollektionen i våras (som är 100% felfri sånär som på avsaknad av tvättlappar) så köpte jag nya abisko-byxan för 500 kr, nya återkallade (dock ett felfritt ex) Eco-trail jacket för 800 kr och en Kajka 85 l för 1500 kr. Ganska mkt annat också :p

Nu säger ju det inte något om de andra butikerna i landet och de normala priserna, jag ville mest skryta lite.
 
Tycker nog också att vissa saker dom har kan verka lite dyrare, men sen har dom ju butiker överallt och ett brett sortiment.

Jag brukar ändå inte handla på Naturkompaniet för jag har stött på så otrevlig personal där. Är säkert bara en tillfällighet/ nån som har en dålig dag men det har andå avskräck mig från att handla där...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JohnnyL Naturkompaniet Butiker och leverantörer 13
Bomaye Dålig service naturkompaniet Butiker och leverantörer 77
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
Lost Wanderer Bojkotta Naturkompaniet Butiker och leverantörer 14
AnteÅ Naturkompaniet i Sundsvall Butiker och leverantörer 7
Hunter91 Naturkompaniet - Leverans till butik Butiker och leverantörer 2
albin90 Tältkampanj hos naturkompaniet 2014? Butiker och leverantörer 7
mintermos Aldrig mer Naturkompaniet Butiker och leverantörer 52
zzeezz Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
Winell Naturkompaniet orderbekräftelse Butiker och leverantörer 10
rija Hej då Naturkompaniet Butiker och leverantörer 60
flanell Naturkompaniets Marginaler Butiker och leverantörer 96
Info Naturkompaniet - Reklamation av Haglöfs Nansen Mountain Pant. Butiker och leverantörer 9
mralex Prisättningbluff Naturkompaniet? Butiker och leverantörer 11
johanv Naturkompaniet Butiker och leverantörer 37
novas husse Naturkompaniet tar över? Butiker och leverantörer 6
niklaz Naturkompaniet - pruta? Nej tack. Butiker och leverantörer 59
Niklas L Friluftsbolaget = Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
MikkeK Superkasst!! Naturkompaniet Friluftsbolaget Butiker och leverantörer 0
kfs Naturkompaniet=Friluftsbolaget=Fjällräven Butiker och leverantörer 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.