Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag tycker att det är en bra början. Det som står är informativt och bra.
Jag skulle gärna vilja se lite utförligare information om olika saker.
Till exempel har http://www.photo.net (som du föreslog i ett annat meddelande) en väldigt bra text om "ljuset".
Man kanske kan ha en avdelning som heter "profilen" där man intervjuar en känd naturfotograf som berättar om hur han jobbar, vad som driver honom och var han plåtar helst. (Claes Grundsten och Mattias Klum är två givna kandidater).
Många plåtar själva, varför inte ha en fototävling där Utsidans medlemmar får bidra med en bild var, och så får alla rösta på vilken bild de tycker bäst om.
Som sagt, det är en bra start, men kräver lite arbete för att fortsätta i samma riktning. Men det är ju oerhört trevligt att sidorna och foto-forumen finns!!
Det ideer som ligger och pyr är någon i den här riktningen.
Några av de saker som vi funderar på att göra är:
- kritikforum (medlemmar kan ladda upp en bild som vi andra kan kommentera), förutsatt att servern klarar detta
- låta en proffsfotograf kritisera, vara bollplank och presentera sig själv.
- veckans album (utifrån albumfunktionen)
- tävlingen lät som en mycket bra idé
Vi jobbar frenetiskt på att utveckla hela utsidan och detta kommer att vara en viktig del.
Kritikerforum tycker jag är en bra idé. Men det måste vara någon som vågar kritisera konstruktivt (utan att såga jäms med fotknölarna) eftersom syftet måste vara att vi som amatörer (och även proffs för den delen) ska lära oss att plåta bättre.
Kategorin "Foto" bland länkarna (som även innehåller underkategorin "Bildgallerier") borde bort. Bildgallerilänkarna ska förstås ligga som underkategori till kategorin "Aktiviteter - Foto".
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
4 kommentarer
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
6 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...