NATO övning i början på sep - någon som vet var?

Enl SvD ska NATO har en övning i svenska fjällen i början på september. Var får man redan på var de kommer hålla till? Det är precis vår fjällvecka och jag har ingen lust att få veckan med inslag av militärflygningar :(

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Om inte informationsavdelningen kan/vill svara, fråga istället efter vakthavande befäl på flygtaktiska staben (VB FTS). Han/hon vet med garanterat vad som sker i luftrummet och när... Sedan är det inte säkert att de på grund av sekretess inte kan svara, men jag tror inte att det borde inte vara så under en sådan här övning.

Smaken är olika. Jag skulle inte klaga på att vandra under en "flygvecka"... (faktum är att jag skulle kunna tänka mig att dra till fjälls just där, och då, för flygandets skull). :)

Hur som helst, trevligt att FM gav god info!

ska höra med kollegan som ska på övningen, är osäker på om dom får ge ut specifik information om just vart dom flyger, med tanke på den utrustningen dom använder, kan dock nästan garantera att dom kommer flyg på ganska hög höjd, så någon ljudvågsknall hit o dit får man räkna med men kommer nog inte bli några lågöverflygningar ala TopGun ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips