Någon som vet var man hittar CCH Aliens i New York?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Vadå kantstötta?

Dessutom är CCH till salu och man kan misstänka att produktionen kommer ligga nere tills någon köper företaget, om det händer överhuvudtaget.

CCH och Alien är ju lite kantstötta "varumärken" så att säga..

Vad menar du med att CCH och Alien är kantstötta varumärken? Vet du något som vi andra inte vet?

undar

Uffe
 
Det bästa är

Deras camvinkel, mjuka gods, smala huvud och framför allt mystiken och svårigheten att få tag i dom.

Det bästa är enligt min åsikt att de inte vandrar, de sitter kvar där man satt dem tack vare mjukt material i kammarna och ett mycket följsamt skaft av mjuk wire. Samma mjuka wire kan göra det skitbesvärligt att få ut dem ibland när man satt dem trångt med kammarna hoptryckta till max...

Ciao!

Uffe
 
Vad jag vill minnas hade CCH kvalitetsproblem under en period.
Är kanske det som avses med kanstött varumärke?
 
Vad menar du med att CCH och Alien är kantstötta varumärken? Vet du något som vi andra inte vet?

undar

Uffe

Brister i kvalitetskontroll och allmänt icke förtroendeingivande uppträdande från CCH.s sida när detta uppdagats vid olika tillfällen.

Det som började här:
http://www.rockclimbing.com/cgi-bin...reply;so=ASC;forum_view=forum_view_collapsed;

Slutade med ett större test:
http://www.rockclimbing.com/cgi-bin...reply;so=ASC;forum_view=forum_view_collapsed;

Resultaten kan sammanställas med: Visst,de flesta Aliens klarade högre laster än man normalt utsätter en säkring för. Men...

Olika orelaterade kvalitetsmissar leder till olika sorts felmod, mao. kan flera olika kvalitets missar finnas på en och samma enhet vilket försämrar den ytterligare.

Felmoder: Dåliga lödningar, felborrade axelhål, stora variationer i material kvalitet, felhärdade (för mjuka axlar) och brott på ögat på axelfästet.

Dessutom är de angivna min brottslasterna i vissa fall högre än den för motsvarande brottslast hos tillverkaren av stålvajer.
Efter att kvalitetsmissar tidigare påvisats införde CCH dragprovning av alla enheter, men tydligen fuskas det även med detta då testade enheter fallerat vid lägre last än den påstådda provdragningslasten.

Att sedan CCH inte bemödar sig med att komma med någon förklaring utan snarare försöker misskreditera kritiker och inte ge någon vettig feedback är under all kritik.

Väldigt synd att en så bra produkt skall lida av så dålig kvalitet.
 
Tack Jon

för att du delade med dig av dina kunskaper, tål att fundera på, måste läsa testen noga en gång till...

Ciao!

Uffe
 
För friklättring tycker jag black diamonds c3-or är ett gott alternativ till aliens i små storlekar. Ju mer jag klättrat med c3-orna desto oftare föredrar jag dem över aliens. Tyvärr finns inget riktigt bd alternativ till aliens i fingerstorlek (gul-grå alien) då c3-orna bara går upp till tajt gul och blå c4 har så brett huvud.
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips