Någon som testat nya Haglöfs LIM?

Funderar på inköp av 45L säcken. Någon som har hunnit testa den nya serien av dessa säckar ännu?

/ Simon

Verkar inte som det..
Någon som har nån annan hyfsat lätt säck på 45L som de kan rekommendera?

/ Simon

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tänkte länka till de just nu så heta Bask, men de har lyckats kludda ner sin sajt så att hälften står på ryska, däribland ryggsäcksdelen ;) Men de kanske ordnar upp det, vad vet jag. Lätta säckar verkar de ha iaf :cool:

Jovisst

Jag har köpt denna säck för ca en månad sen.
Har inte använt den "i fält" ännu men har dock burit tungt från mataffären nån gång i den.
Jag upplever den som väldigt skön att bära.
Vad som är förvånande är att den räcker till i längd.
Jag är 191 cm lång och jag brukar ha avbärarremmen mitt på magen på säckar i den här storleken.
Säkert finns det UL-fanatiker som tycker att en lättviktssäck inte ska väga så här mycket (1200 g)
men om man bortser från det så tycker jag att det är en mycket bra säck.

Re: Jovisst

Stesun; sa:
Säkert finns det UL-fanatiker som tycker att en lättviktssäck inte ska väga så här mycket (1200 g)
Ja, om man betänker att LIM i alla fall ursprungligen var en lättviktsserie, så är det väl lite anmärkningsvärt att "lättviktaren" LIM25 väger tre hekto mer än en Haglöfs Tight Medium (också 25L). Men LIM är säkert skönare att bära, det säger jag inget om. Jag får lite samma vibbar som av alla de där "multisport-" eller "trail-" skorna som markandsförs, som väger 400g per sko och är totalt odugliga till just multisport och stiglöpning pga sin vikt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips