Någon som har någon avändar info

om denna GPS "Mio 269 Plus".

Ska köpa 8 st till våra företags bilar. Så vi slipper att fastna på bilder från dessa stolpar som man sätter upp vid vägen.

Helt ok om någon har ris eller ros för någon annan model eller tillverkare med.

Mvh Lars Meyer

l.meyer@telia.com
[Ändrat av lars_m 2006-04-05 kl 21:03]

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tackar Olav.

Men vill även ha funktionen med att hitta till kunder med. Kör runt 150 till 200 mil i veckan. Men det verkar vara ett bra altenativ.

MVH Lars Meyer

Nüvi!

Jag har en Garmin Nüvi 350 som jag hittills är mkt nöjd med!
Kan verkligen rekommendera den.
/Leffe

DEt ligger en test ut hos Danskene:
http://www.taenk.dk/upl/docs/newpdfd/008-011-6206web.pdf

Ellers så er jeg enig i at Nüvi er en fint liten sak.
Var på messe for en ukes siden og hadde en Nuvi 350 i hendene, det var ikke lett å gi den fra seg til selgeren :).
Og i løpet av sommeren kommer Nüvi360 med bluetooth, som kan kobles med telefonen.....osv

[Ändrat av Braute 2006-04-05 kl 22:49]

Braute; sa:
DEt ligger en test ut hos Danskene:
http://www.taenk.dk/upl/docs/newpdfd/008-011-6206web.pdf

Ellers så er jeg enig i at Nüvi er en fint liten sak.
Var på messe for en ukes siden og hadde en Nuvi 350 i hendene, det var ikke lett å gi den fra seg til selgeren :).
Og i løpet av sommeren kommer Nüvi360 med bluetooth, som kan kobles med telefonen.....osv

[Ändrat av Braute 2006-04-05 kl 22:49]

Intressant att testet är från Mars i år och att dom testar Magellan RoadMate 700 som kom för 2 år sedan och som dessutom gick ur sortimentet för ett halvår sedan. Det fanns dock helt nya modeller med i testet.

Jag skummade bara igenom testet på någon minut och hittade flera sakfel.

Slutsatsen: Titta på ett annat test.

//Ola, gps@Work AB

Ja, Bluetooth så att GPS även kan fungera som handsfree till en telefon är jättebra. GPS är ju lätt att flytta till olika bilar också.
c550 har rejäla högtalare, så det hörs bra. Hur det står till med Nüvi vet jag inte. De hade slut på 360-modellen :( i Romsey...

Anders

Re: Nüvi!

svlcm; sa:
Jag har en Garmin Nüvi 350 som jag hittills är mkt nöjd med!
Kan verkligen rekommendera den.
/Leffe

Nuvin har jag också varit intresserad av, men av Garmins supportsida att döma så kan man inte skriva å, ö och ö i gatunamn och adresser. Stämmer det?
269+ står annars på min inköpslista, där får jag intrycket av att å, ä och ö är gångbart.

De ovannämnda renodlade "bilnavigatorena" är de enda jag hittat med SIRF chip? Eller har någon hittat någon mer? (ej handdatorer och frilufts gps:er)

Re: Re: Nüvi!

KenthsAngels; sa:
Nuvin har jag också varit intresserad av, men av Garmins supportsida att döma så kan man inte skriva å, ö och ö i gatunamn och adresser. Stämmer det?
269+ står annars på min inköpslista, där får jag intrycket av att å, ä och ö är gångbart.

Nä, det är riktigt att du inte kan ange å, ä eller ö via tangentbordet i teckenfönstret.
När man söker efter en adress är inte detta nåt problem då å, ä och ö ersätts av a och o.
Dock visas åäö i adresser etc.

Är det viktigt för Dig att kunna ange åäö i POIs Du skapar i navigatorn ska Du kanske välja en annan.
Om du istället laddar in POIs via programmet POI Loader är detta inget problem.

/Leffe

Jag tittade just i manualen till Nüvi 350. Där finns inga åäö på tangentbordet. Det är kanske på gång, för applikationen som körs i StreetPilot c550 ser närmast identisk ut, men där är tangentbordet utökat med en alternativ sida, så att man kan mata in snart sagt alla upptänkliga krumelurer, som finns i allehanda språk.

Ska bli intressant att se hur det ser ut i Nüvi 360, när den kommer.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips