Nästan krock med räv

mest flygfän

Gråsparvar & pilfinkar har fått matberedar-behandling av ekrarna när man cyklat brevid häckar (har fått för mig att detta är vanligast nu på våren). En stare flög in i mig när jag cyklade med häckar på båda sidor om cykelvägen i Lund. Blev ett rejält blåmärke på mig, men staren flög vidare om än vingligt.

En kompis lyckades med bedriften att köra rätt in i sidan på en Älg. Vi hade varit ute och långkört med våra fiiiina mintblåa & gröna 80tals racers från Italien och vi hade varit ute lite väl länge. Han var sen hem och pinnade på ordentligt sista biten (den utan väglysen). Han hörde ett brak sen slog han sig rejält.

Totalt demolerad cykel. Mängder av skrapsår samt en rejält stukad handled och sträckning i ryggen. Det va resultatet för kompisen. Hur det gick för älgen vet jag inte... men den blev nog mör den mé.

BZ/
 
Höll på att paddla in i en dö ko i helgen, men räddade situationen med en ko-ntring. Eftersom isen gick upp i tisdags misstänker jag att den gamla regeln "ingen ko på isen" hade kunnat rädda ett liv i vinter.
 
Kolliderat med en hjort, det kostade en ny framflygel och förardörr. Hjorten tog markägarn hand om....
Cyklat över en katt, den försökte springa mellan hjulen, det gick för fort och den blev där. Några fåglar i ekermixern men hitintills har ego alltid kunnat cykla hem.
Vildsvin har korsat vägen precis framför mig i mörkret och de verkar obra att kollidera med....ta i trå,
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Krock med vilda djur? Långcykling 14

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.