Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Myggtält
- Trådstartare DoktorGlas
- Start datum
Jag rekommenderar starkt Thermacell. Då slutar din kostnad på några hundra kronor.
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Jag rekommenderar starkt Thermacell. Då slutar din kostnad på några hundra kronor.
Miljö och Thermacell ???
Problemet är väl främst om den aktiva substansen hamnar i vatten. Så länge man är noggrann med att få med sig mattorn och deras förpackningar hem så har inte jag uppfattat det som att det skulle vara några större problem då dagsljus bryter ner det som hamnar i luften på några få minuter.Miljö och Thermacell ???
På vilket är det miljöfarligt om man inte lämnar mattorna kvar i naturen?Miljö och Thermacell ???
Aktuellt
ANNONS
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Ett tält av bara myggnät är perfekt för varma sommarnätter där temperaturen inte är lägre än 18°C.
Det blir inte många sådana nätter under en sommar.
Väderleksrapporten ger prognosen att det inte skall regna.
Sätter du upp ett myggnätstält utan tarp över så kommer det att regna 9 gånger av 10.
Ett bättre alternativ är ett tält med dörrar i varje ände så det kan bli en vindtunnel.
En tarp som täcker mer än tältet är att föredra.
Skulle det regna så blåser vinden svalkande genom tältet utan att det drar in regnet.
En tarp torkar snabbare än ett tält och på morgonen så är tältet torrt, bara att packa ihop under tarpen.
Så fort det slutat regna är det bara att svepa av tarpen med en trase och packa ihop den.
Aternativet myggnätstält utan tarp med vattentät botten.
Du vaknar i en dränkt sovsäck om du lyckas sova genom regnet med det vattentäta golvet i myggnätstältet vattenfyllt som en bassäng.
Utan tarp över blir det väldigt mycket mer jobb innan du kommer iväg igen.
I teorin är myggnätstält varma sommarnätter en dröm.
I praktiken är de en mardröm.
Det blir inte många sådana nätter under en sommar.
Väderleksrapporten ger prognosen att det inte skall regna.
Sätter du upp ett myggnätstält utan tarp över så kommer det att regna 9 gånger av 10.
Ett bättre alternativ är ett tält med dörrar i varje ände så det kan bli en vindtunnel.
En tarp som täcker mer än tältet är att föredra.
Skulle det regna så blåser vinden svalkande genom tältet utan att det drar in regnet.
En tarp torkar snabbare än ett tält och på morgonen så är tältet torrt, bara att packa ihop under tarpen.
Så fort det slutat regna är det bara att svepa av tarpen med en trase och packa ihop den.
Aternativet myggnätstält utan tarp med vattentät botten.
Du vaknar i en dränkt sovsäck om du lyckas sova genom regnet med det vattentäta golvet i myggnätstältet vattenfyllt som en bassäng.
Utan tarp över blir det väldigt mycket mer jobb innan du kommer iväg igen.
I teorin är myggnätstält varma sommarnätter en dröm.
I praktiken är de en mardröm.
Från första posten..
"Drömmen är att kunna sova mitt på ängen med bara stjärnorna över mig."
Funkar inte med tarp då.
"Drömmen är att kunna sova mitt på ängen med bara stjärnorna över mig."
Funkar inte med tarp då.
Tydligen en för svår fråga för snödrivan.På vilket är det miljöfarligt om man inte lämnar mattorna kvar i naturen?
Man ser himlen.Ja, det där tältet verkar inte dumt. Men ser du himlen? Det ser ut som det är lite tak på det, tät väv där uppe, men det är kanske bara som det ser ut.
Tack för tipset!
Nu verkar myggorna ha börjat komma efter en mkt varm dag i V götaland
Jag hade tänkt övernatta ute före denna plåga kom.
Har köpt en huva som jag har över en hatt med brätte så fågelmaten inte kommer åt så lätt.
den fungerar även med en keps om man drar åt med snodden i halsen men kommer då åt tex öron.
Går nog hyfsat att sova under tarp med denna huva över sovsäcksöppning och en keps så inte de kommer åt ansiktet.
Även ok om man tar bort innertältet för att spara vikt.
Men om man ska äta utan innertält på kvällen är det bättre att gå ned till tex vattendrag med lite vind eller upp på en kulle med vind.
Var i somras på vandring som med få undantag gick i björkskog mellan kalfjäll och fick då gå ner till sjön vid matlagning.
Var då mkt försiktig så inte något hamnar i vattnet eller blir kvarglömt vid stranden,jag la titan spon på en grå sten och den ramlade ner i gruset och blev nästan osynlig.
Bygg även lite vindskydd runt köket för minskad gasåtgång och snabbare klar mat.
Jag hade tänkt övernatta ute före denna plåga kom.
Har köpt en huva som jag har över en hatt med brätte så fågelmaten inte kommer åt så lätt.
den fungerar även med en keps om man drar åt med snodden i halsen men kommer då åt tex öron.
Går nog hyfsat att sova under tarp med denna huva över sovsäcksöppning och en keps så inte de kommer åt ansiktet.
Även ok om man tar bort innertältet för att spara vikt.
Men om man ska äta utan innertält på kvällen är det bättre att gå ned till tex vattendrag med lite vind eller upp på en kulle med vind.
Var i somras på vandring som med få undantag gick i björkskog mellan kalfjäll och fick då gå ner till sjön vid matlagning.
Var då mkt försiktig så inte något hamnar i vattnet eller blir kvarglömt vid stranden,jag la titan spon på en grå sten och den ramlade ner i gruset och blev nästan osynlig.
Bygg även lite vindskydd runt köket för minskad gasåtgång och snabbare klar mat.
Liknande trådar
- Svar
- 5
- Visningar
- 1 M
- Svar
- 8
- Visningar
- 993 K
Dela: