Myggfritt på vasaloppesleden.

Ett litet tips om ni inte vill ha mygg när ni går sälen-mora. Gick den i februari 2012 på en vecka. Det var minus 24 då jag startade på en lördagkväll och garanterat varken mygg eller kranskullor ute.

Bilagor

• DSC00746.JPG
    DSC00746.JPG
    89.9 KB · Visningar: 347
  • DSC00739.JPG
    DSC00739.JPG
    47.6 KB · Visningar: 334
  • DSC00743.JPG
    DSC00743.JPG
    109.8 KB · Visningar: 335
  • DSC00767.JPG
    DSC00767.JPG
    57 KB · Visningar: 329
  • DSC00763.JPG
    DSC00763.JPG
    82.3 KB · Visningar: 340
Inspirerande bilder. Jag planerar att gå den i december och dina foton uppmuntrar mig ytterligare i detta beslut.

Var det mycket skoterspår i leden som man kunde utnyttja för att slippa spåra?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Cremytos det var bara att glömma att ta sig fram på leden om du inte har snöskor och gott om tid. Tog mig fram på spåret som dom hade börjat att spåra. Efter halva sträckan såg jag första människan och på en vecka såg jag bara två spår efter skaitare. Det var kallt och hårt så det var inte mycket att snacka om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips