Mygg runt jämtlandstriangeln

Tänkte vandra jämtlandstriangeln nästa vecka och undrar hor myggläget är uppe vid storulv./blåhamm./sylarna ?

Myggläget

Jag var uppe för två veckor sedan och vi upplevde inget problem. Det finns ju mygg såklart men det var inte särskilt mycket.

God tur
Erik

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Min sambo kom hem i lördags från en vandring Vålådalen - Stendalen - Gåsen - Storulvån tillsammans med sin son. Det är ungefär samma område men till stor del i björkskog och därför större pontiell myggfara. Det berättade att det hade inte alls varit särskilt mycket mygg.

Kom hem igår - inte en mygga.

Gick i shorts och T-shirt, helt underbart! (Om man bortser från den brinnande känslan i knäveck och nacke...)

Mygg

Jag och sambon var där förra veckan, när vi kom till storulvån och tältade där (under trädgränsen) så var det en del mygg. Men sen när man kom upp en bit på väg mot blåhammaren så var det inte en mygga.

Ha en bra vandring!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips