Mygg fri vandring?

Myggfri!

En kompis till mig köpte en nymodighet på sportfiskemässan i Mars, som heter [xxxx]. Den testade han i förra veckan och var eld och lågor över hur effektiv den var när han testade den.
En sån ska iallafall jag ha mot dom små rackarna i sommar!

var precis inne på [xxxx] och beställde en. :)
 
Senast redigerad av en moderator:

avslutad210712

Gäst
Alltid lika skoj med medlemmar som skapar sin profil, loggar in och lovordar firmor och/eller pdoukter som sitt första och enda inlägg. Känns liksom som ful smygreklam.
 
Svårt att beställa på hemsidan som angavs eftersom den är så ny att webshopen ännu inte är startad.............
 
Alltid lika skoj med medlemmar som skapar sin profil, loggar in och lovordar firmor och/eller pdoukter som sitt första och enda inlägg. Känns liksom som ful smygreklam.
Det var precis mina tankar också när jag igår läste inlägget. Helt tydligt handlar det om smygreklam/spam.

Det roliga är att folk som kör med en här typen av spam alltid följer ett visst mönster. För att det skall verka som att de har ärligt uppsåt så handlar det alltid om en kompis eller bekant som har provat artikel X och varit helt lyrisk gällande kvalitén. Spammaren själv har blivit övertygad av kompisen och helt okritiskt lovordar produkt X utan att ha testat den själv. Därefter länkar han genast till en web-adress som oftast visar sig vara helt okänd och-/eller nystartad och fullstängigt tom på artiklar.

Personligen förstår jag inte att den här typen av smygreklam skulle kunna få köparen att falla för den här tekniken och dessutom lägga firman på minnet??

Jag hoppas att moderaterna har lust att ta bort skräpet med en gång.

~Paul~
 

clindh

Forumvärd
Poppis med smygreklam i myggbranschen... Tråden startades av en person i syfte att i senare ge tips om en produkt via ett annat konto (bortrensat nu). Och nu kom alltså en annan förmodad blodsugare...
 
Norrlandsgerillan!!

Bor i Östersund och har igentligen inga problem med mygg alls...

Man vänjer sig faktiskt ganska fort.... men en sak som jag har fått mig berättat att det funkar för dom som har det jobbigt med myggen är faktiskt vitlök.... äta vitlök varje dag och speciellt innan man ska ut ska visst funka då huden får nått lager som myggen inte gillar...

Sen har jag hört att öljäst oxå skall funka på samma sätt men det sak visst ätas i minst 1mån innan..

Annars finns det ju myggmedel i alla de former... gillar beckolja eller liknande jag.... men även off och myggan funkar bra...

Eller det mest sociala medlet är ju något blankt att dricka vid lägerelden på kvällen :) märker inte myggen efter några "hojt"
 
Vi äter alltid antihistamin-tabletter när vi irrar runt i fjällen. Min sjuåriga dotter hade vid ett tillfälle hundra myggbett på ryggen, utan att det störde henne, hon var tvärtom rätt så stolt ;)

Förutom att det får myggbetten att klia mindre har det åtminstone på mig en psykologisk effekt, man kan skita i myggen, och inte hetsa upp sig när man vet att man inte kommer klia sig till sömns senare.

Sen slipper man ju stinka tjära också...
 
Personligen förstår jag inte att den här typen av smygreklam skulle kunna få köparen att falla för den här tekniken och dessutom lägga firman på minnet??

Precis, jag tror snarare det ger omvänd effekt: vi kommer komma ihåg att vi inte riktigt gillar det där varumärket.

Det finns företag som först använt forumet seriöst och öppet, men sen gått över till ett smygigare reklambeteende och snabbt tappat både anseende och användarkonto.

Ska det smygas så ska det göras i smyg, men jag tror att man tjänar mest på öppenhet.
 
Hej!

Jag och några vänner ska upp till Norrland på sommaren och jag vågar inte ens tänka på hur mycket mygg det kommer bli!
Är det någon som vet några produkter/ maskiner/ utrotare som kan rädda våran semester?


Haha, "Norrland"! Ska ni till Gävle centrum blir det nog myggfritt. Sjaunja, däremot, är myggigt så det räcker.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bico Medel mot mygg och knott? Utrustning allmänt 37
spramdoctor Fungerar Thermacell mot mygg? Utrustning allmänt 0
holetaker Mobil för vandring Utrustning allmänt 24
Davvids Skidjacka som funkar till vandring Utrustning allmänt 19
hej.nick Bästa 2-mannatält för lättare vandring Utrustning allmänt 28
jackesnacke Termometer till vandring och skidåkning Utrustning allmänt 30
_Mirella_ Vandring: Multiverktyg eller inte Utrustning allmänt 49
tsebring Söker tips på bra zip-lock påsar Utrustning allmänt 5
G E Läsplatta för vandring? Utrustning allmänt 4
busnicke Vilket tält? Klättring, vandring etc Utrustning allmänt 9
Tstevg11 Torka kläder under vandring Utrustning allmänt 5
Christian1 Liten akustisk gitarr för vandring, cykling, resor? Utrustning allmänt 30
Micro553 Tunna handskar för vandring mm - Hestra Working Gloves Utrustning allmänt 26
Blarf Lättvikts ryggsäck för längre vandring Utrustning allmänt 58
saraabeiramar Radio på vandring Utrustning allmänt 17
Laida Någon som kan hyra/låna ut vandring och camping utrustning? Utrustning allmänt 2
naturälskaren Råd till full utrustning för vandring? Utrustning allmänt 21
Micro553 Övernattningstur MTB plus Vandring i Sälen Utrustning allmänt 2
Patrik_L Billig, lätt och funktionell utrustning för att prova på vandring? Utrustning allmänt 38
naturlovisa All tänkbar utrustning för vandring/utevistelser Utrustning allmänt 11
Arjeplog94 Bästa och roligaste uteköket att ha med på vandring? Utrustning allmänt 11
Jackiie Pannlampa för vandring/skidåkning Utrustning allmänt 21
sjolund82 Skor till snabb vandring?? Utrustning allmänt 21
desireman Funderar på vilken kamera är bäst att köpa för vandring? Utrustning allmänt 83
myrddraal sko för vandring Utrustning allmänt 7
f98peen Solglasögon vid vandring Utrustning allmänt 13
Lillem4n Jacka+Byxa för vandring Utrustning allmänt 26
Feic23 Bra att tänka på och ha med sig på vandring i mars? Utrustning allmänt 0
Karpaterna.se Klyva ved på vandring Utrustning allmänt 38
Jontti80 Tips på bra vandringskängor Utrustning allmänt 6
speedy Utrustning för vandring? Utrustning allmänt 8
Nalloebäst 7 Veckors Vandring Utrustning allmänt 2
dePaul Armbandsur för vandring och din drömklocka? Utrustning allmänt 6
zeromaker Klocka för vandring och klättring Utrustning allmänt 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.