Multisport utan löpning

Tänkte höra om Ni har några tipps på multisport tävlingar som inte innehåller löpning då jag har ett knä som inte gillar löpning. Tävlingarna får gärna innehålla mountainbike och simning tex.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jodå att gå har hittils inte varit några problem. Ev kanske det ställer till problem om jag kör med extremt tung packning.

Långa tävlingar.

Då klarar du nog av längre tävlingar, där man går oftare än springer (beror naturligtvis på ambitionerna). Sprinttävlingar innebär ju mer löpning än expeditionstävlingarna.

Bra rekommendation?

Är det verkligen ett klokt råd att ge en person som har knäproblem att ställa upp i långa multisport-tävlingar?
De sträckor som innebär vandring istället för löpning är ju ofta jäkligt tuffa och långa. Till detta kommer MTB- och t ex inlines-moment. Om vandring också är i kuperad mark belastas knät hårt.

Är det inte att be om problem?

Peppe

Re: Långa tävlingar.

XPAT; sa:
Då klarar du nog av längre tävlingar, där man går oftare än springer (beror naturligtvis på ambitionerna). Sprinttävlingar innebär ju mer löpning än expeditionstävlingarna.

Jag skulle helst vilja slippa löpning helt då jag endast kan springa väldigt korta distanser. Allt annat än löpning funkar, har cyklat vättern, åkt vasaloppet osv. men löpning är helt uteslutet.
Tänkte att det borde finnas multitävlingar helt utan löpning men det kanske inte existerar vad vet jag.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips