Muddus-mobiltäckning

Hej!

Jag har en fråga om mobiltäckning i Muddus Nationalpark. Särskilt då den östra ingången (ej Skaite) till ledsystemet och vidare mot det stora myrområdet vid fågeltornet.

Mvh
 
Tack för snabbt svar! När du säger fläckvis.. är det övervägande ok eller bara vid få tillfällen man kan räkna med täckning? Är i en situation att det är ganska viktigt att kunna bli nådd.. Enligt täckningskartan ser det (som vanligt) rätt ok ut. Telia (såklart)
 
Tack för snabbt svar! När du säger fläckvis.. är det övervägande ok eller bara vid få tillfällen man kan räkna med täckning? Är i en situation att det är ganska viktigt att kunna bli nådd.. Enligt täckningskartan ser det (som vanligt) rätt ok ut. Telia (såklart)

Beroende på hur viktigt det är att du ska kunna bli nådd - hyr en satellittelefon. Finns flera uthyrare i Sverige.

Mats
 
Tack för tipset Mats, såpass viktigt är det inte men jag ärvfrämst ute efter att veta att det oftast är täckning snarare än tvärt om- att täckning är undantaget..
 
Uppe vid fågeltornet är täckningen bra,brukar både ringa,surfa och skicka bilder därifrån.
Kring Nammatesvarestugan hörs det med,om jag inte minns helt galet, men från mansonkojan har jag för mej att det är en del skugga.
Överlag har täckningen bättrats senaste åren.
 
Jag ringer med Tele2 och när jag var i Muddus nationalpark för 1 år sedan var det ingen täckning alls i sydligaste delen av nationalparken. Ju längre norrut jag kom, desto mer täckning blev det. Som vanligt gäller att täckningen blir bättre ju högre upp man kommer. Fågeltornet som nämns i tidigare inlägg var ett ställe där jag hade bra mobiltäckning.
 
Ta med en gammal hederlig mobiltelefon med externantenn istället för en smartphone, det ger större chans till kommunikation.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.