Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har en fråga om mobiltäckning i Muddus Nationalpark. Särskilt då den östra ingången (ej Skaite) till ledsystemet och vidare mot det stora myrområdet vid fågeltornet.
Tack för snabbt svar! När du säger fläckvis.. är det övervägande ok eller bara vid få tillfällen man kan räkna med täckning? Är i en situation att det är ganska viktigt att kunna bli nådd.. Enligt täckningskartan ser det (som vanligt) rätt ok ut. Telia (såklart)
Tack för snabbt svar! När du säger fläckvis.. är det övervägande ok eller bara vid få tillfällen man kan räkna med täckning? Är i en situation att det är ganska viktigt att kunna bli nådd.. Enligt täckningskartan ser det (som vanligt) rätt ok ut. Telia (såklart)
Tack för tipset Mats, såpass viktigt är det inte men jag ärvfrämst ute efter att veta att det oftast är täckning snarare än tvärt om- att täckning är undantaget..
Uppe vid fågeltornet är täckningen bra,brukar både ringa,surfa och skicka bilder därifrån.
Kring Nammatesvarestugan hörs det med,om jag inte minns helt galet, men från mansonkojan har jag för mej att det är en del skugga.
Överlag har täckningen bättrats senaste åren.
Jag ringer med Tele2 och när jag var i Muddus nationalpark för 1 år sedan var det ingen täckning alls i sydligaste delen av nationalparken. Ju längre norrut jag kom, desto mer täckning blev det. Som vanligt gäller att täckningen blir bättre ju högre upp man kommer. Fågeltornet som nämns i tidigare inlägg var ett ställe där jag hade bra mobiltäckning.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...