MTB på Teneriffa

Hej, ska eventuellt åka till Teneriffa i januari. Kan någon rekommendera bra uthyrare av MTB? Eftersom jag är enda MTB-aren i sällskapet (min familj) så undrar jag om någon också känner till vettig guidning, eller köper man bara en karta någonstans och ger sig av på egen hand?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Karta från Kompass

Hej.

Den här kartan tog mig på fina turer för några år sedan på Teneriffa. Jag köpte kartan och gav mig iväg. Flera timmars klättrande på låg växel upp mot Teide och sedan ett hejdundrande "downhill" hemåt framåt kvällen. Tänk på att det blir mörkt fort i januari. Ta med lysen för transportsträckorna på allmänna vägar.

Jag tog med egen cykel.

http://www.bokus.com/bok/9783854910381/aqua3-kompass-233-teneriffa/

mvh
Håkan Åkesson

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips