MTB med elmotor?

Jag inbillar mig att det är rätt kul. Man orkar upp fler gånger för att få det roliga när man ska ner.

I skogen får man mer av det roliga för man orkar mer.

Jag inbillar mig att det är rätt kul. Man orkar upp fler gånger för att få det roliga när man ska ner.

I skogen får man mer av det roliga för man orkar mer.

Varför då begränsa sig till en löjlig elektrisk hjälpmotor, sätt på en rejäl tvåtaktare så kommer du upp helt utan ansträngning ju ;-)

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Om man vandrar med lätta saker är det väl för att man tycker att det är viktigare att nå intressanta platser än att motionera?

Vill man motionera så kan man ha viktväst, eller extra vattenflaskor i ryggan.

Helt rätt. Samma gäller säkert både el-mtb och fasadklättrare i glasad hiss. Men, jag lägger ingen värdering i det. Ville bata retas med TS.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips