MTB-klubbar i Nacka/Hellas?

har hört efter!!!

Hejsan!

Jag har cyklat i snart tre år runt hellas med en annan kille, men som tyvär lagt av! Hörde mig omkring, bla Skarpnäcks cykelhörna (butiken) uppgav att bara södertörns ck körde en dag i vecka i dessa spår... och på deras hemsida står det att verksamheten är tillfälligt nerlagd?
Annars har vi spårvägens ck, men dom kör ju i flottsbro och tullinge! Näe, jag har länge funderat på att dra ihop lite folk för att kunna köra fler tillsammans i hellas ett par ggr i veckan... Kanske skulle kunna dela in i olika nivåer etc!

Hör av dig, maila tillbaka om du är sugen på idén, även om den än idag är på tanke-stadiet!!!

Kanske ses på stigarna i vår, mvh/Kristofer Samuelsson
 
Cykla i Hellas

Håll mig gärna uppdaterad om ni börjar cykla..
PS Varför vänta tills i vår.. ;-)
[Ändrat av torbjorn 2002-02-13 kl 10:10]
 
Ok, du har inte heller hittat några klubbar, kan det verkligen vara så att ingen tränar där??

Är absolut intresserad av att dra ihop ett MTB-gäng. Jag kör i Nacka-reservatet flera gånger i veckan och letar efter ett gäng att träna och tävla med.
 
Där vill ja testa att hoja

Hmm de här inläggen måste man ju hålla koll på.Jag menar skulle ju va trevligt att ha några att fråga om området när man drar ner en gir i sommar.Ha D
mob.fan-page.com
 
Testa Bimbo Bikers!

Hej,

Prova med Bimbo Bikers (Tjejklubb för cykel, inget annat!)
De brukar hålla till ute vid Hellasgården.

Web: come.to/bimbobikers
Mail: bimbo-bikers-request@viunga.se

//Patrik
 
Stockholmspolisen kör där!
Jag kör där!
Många kör där!

Att området är helt fantastiskt vet ni väl redan!


MVH
Jmlove
 
Hellas

Hellas är bra. Det vet vi redan. Och visst skulle det vara kul med att ha några fler att åka med, själv åker jag mycket ensam och då blir man lätt slö när ingen finns att kämpa mot.Men jag är tveksam till organiserad åkning, max storleken på en grupp bör inte vara mer än 6 pers, helt enkelt för att vi tar för stor plats annars. Det är bara en av lederna, den 5 km långa Ulvsjöslingan som anges som MTB-bana på Hellasgårdens hemsida. De andra är löp/vandringsspår. Jag kan mycket väl tänka mig reaktionerna om det börjar studsa runt Lycrakädda MTB-åkare med insektsbrillor kontinuerligt i området.Ena halvan av området ägs av Stockholms stad och förvaltas av Fritid Stockholm, Erstaviksområdet är privatägt.(på Erstaviksområdet är det inte tillåtet att cykla utanför "anlagda vägar" t.ex). Det anges oxå flera "cykelvägar" på Hellasgårdens hemsida, men det är inte dom bitarna vi är ute efter. Jag tror att det rätt snart skulle dyka upp skyltar med överkorsade cyklar på flera av de spår vi vill åt om det skulle cyklas mer organiserat, med hänvisning till de befintliga cykelvägarna och MTB-banan. ( Pessimist, Moi?)
 
Funderingar

Hej! Läste dina synpunkter, bra! Om det skulle vara så stor grupp eller inte har ju inte diskuteras, men jag tror många håller med att det är roligare att cykla två eller fler än att vara ensam, men visst kan detta skapa problem. Mycket av din info kände jag inte till, men jag tror allefall på en lista/pool där man kanske kan bestämma ev. söndagar kl 11 00 i hellas, som exempel, skulle vara till mångas glädje!
 
Cykla I Hellas

Jag tycker det låter som en utmärkt idé att försöka få ihop en mailinglista eller liknande som man kan höra av sig till om man tänkt sig ut i skogen runt Hellas. Det är ju alltid roligare om man är ett par stycken som ger sig iväg...
 
Mailinglista

Mailinglista är helt O.K. Jag tror det är ungefär den nivån man ska ligga på. Inget kraftigare som tex en förening. Inte ens fasta tider, utan typ "ska åka på söndag 11:00, nån annan?". Har alltid problem att få ihop det med åkkompisar och deras scheman och skulle upskatta et sånt upplägg.
 
Instämmer med de tidigare inläggen. Det vore ju dumt att förstöra möjligheten att cykla i Hellas genom att reta upp folk med organiserad träning i stor grupp. Tycker dessutom att mailinglista är flexibelt och bra. Vem har något bra tips på hur man organiserar en fungerande och "levande" mailinglista?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nedar MTB klubbar/kamrater i sthlm Mountainbike 2
julia_olsa.se Mtb med hund, tips och sällskap (Bas i Göteborg) Mountainbike 8
Sezziyanen [Fråga] Prisläge beg. MTB? Mountainbike 16
Phreakishe [Fråga] MTB Rockrider ST-520 BB? Mountainbike 4
trullss Vilken MTB skulle ni välja? Mountainbike 5
Lansgren Återigen en MTB noob Mountainbike 5
Gemclare1980 Mtb trails Mountainbike 2
IngemarB Bergstoppar möjliga att bestiga med MTB Mountainbike 17
MaxDavid Vilken MTB skulle ni välja? Mountainbike 5
majjen MTB med elmotor? Mountainbike 14
Johan123 MTB med elmotor i naturresevat? Mountainbike 215
stormfrog Vilka är dina bästa MTB XC upplevelser runt Göteborg och Västra Götaland? Mountainbike 1
b-axe Köpråd mtb Mountainbike 14
GladeVandraren Byta cyclocross till MTB styre? Mountainbike 6
thomas.vastervik MTB 29" Peak Mountainbike 11
KLAGER Två MTB-cyklister cyklade in i militär raketövning Mountainbike 19
Micke86 Fälgar mtb Mountainbike 44
John_T Jämtlandsleden på MTB? Mountainbike 8
PixelNoise [Köpråd] Behöver Råd innan min första MTB köp Mountainbike 15
kanis Köpråd beg. första-MTB Grand Canyon AL 29" Mountainbike 36
Kalimera MTB kompis Stockholm Mountainbike 5
fjellinden Riktigt billig första MTB Mountainbike 10
Påveen Mtb norge Mountainbike 4
herr thomas Framstänkskärm med stag på dämpad MTB-gaffel? Mountainbike 9
tomhylsan Racerdäck på MTB? Mountainbike 15
herr thomas Slicks på MTB? Mountainbike 13
herr thomas Byta vevlager på en äldre MTB Mountainbike 10
MalinpDahl Stuga i Norge - MTB Mountainbike 2
Joel_80 Mtb kompis i Göteborg Mountainbike 3
majkelsson I västerled med MTB Mountainbike 0
Angeline MTB-kompis i sthlm Mountainbike 2
Danne84 Köpa ny MTB Mountainbike 7
Frisk MTB I Uppsala Mountainbike 1
emmaskold MTB cykling i Leogang i Österrike i sommar - SÄLLSKAP SÖKES! Mountainbike 1
anteleaf MTB-tidning på svenska? Mountainbike 2
Henkes MTB/hybrid med 3-5 växlar? Mountainbike 11
Niklaski Tänkte köpa en MTB Mountainbike 11
perosen MTB-kartor / färgmärkning av svårighetgrad på spår? Mountainbike 5
emmaskold Vem cyklar MTB i Ängelholm? Mountainbike 3
skogsvakt MTB kompis GBG Mountainbike 2
mabo MTB-lopp...glasögon ett måste? Mountainbike 4
SimonStröm Välja MTB 29-tum Mountainbike 9
kalalokki MTB i Säfsen Mountainbike 1
Äpelena mtb polare sökes på Österlen! Mountainbike 0
xlunja MTB kring Klimpfjäll Mountainbike 3
Argusgranskare Storleksfråga MTB-däck Mountainbike 3
froxi Hjälp! Vilken MTB ska jag köpa? Mountainbike 12
rockempire MTB områden Mountainbike 2
Fastnet.R MTB Falkenberg Mountainbike 0
linslusen66 "Ny" begagnad MTB eller? Mountainbike 3

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Det var 2019 som Oskar Normelli bestämde sig för att resa till Norge och bestiga Galdhøpiggen, Nordens högsta berg. Iförd skor som han lånat av sin ...