MTB 29" Peak

Jag har vandrat tidigare men kommer minska på det lite pga ryggskador. Jag köpte därför en MTB för att kunna "komma en bit" samt uppleva det roligare med att cykla kanske? - då jag inte kan bära "tungt" längre och ändå vill ut! Jag kommer packa 9 av mina 17kg på cykeln så mindre och lättare rygga därmed. Hoppas det ska funka.
Cykeln heter Peak 29" hjul och ser ut som denna på bild. Priset blev 4495:-
Någon som har tips eller erfarenheter av denna cykel?
ImageUploadedByTapatalk1451827743.726405.jpgTeam Sportia sålde.

..sent using tapatalk

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ska användas till turer på ca 1-2 mil på stigar/grusväg under lugna förhållanden pga av fotskada, har svårt att vandra "långt" just nu och tänkte ha cykeln som alternativ. Ev en rundtur på Öland tex. Ingen "aktiv" cykling.

..sent using tapatalk

MTB 29" Peak

Har du köpt cykel? Canyon kan ha en 29" för dig. Rose också som nån nämnde.
Team Sportia i Norrköping har iaf en av Sveriges mest dedikerade och duktiga mtb kille. Tomas. Dom säljer Trek och Scott också tror jag. Trek kan vara dyrare men bra kvalité.

Han säljer det du behöver inte deras dyraste, inte unikt kanske men nära på. Och han är vrålkunnig och trevlig.
Du behöver inte några jättedäck om du ska rulla grusväg. Bra nav/ hjul och växlar samt sadel och styre o styrstam låter som prioritet för dig.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Har du köpt cykel? Canyon kan ha en 29" för dig. Rose också som nån nämnde.
Team Sportia i Norrköping har iaf en av Sveriges mest dedikerade och duktiga mtb kille. Tomas. Dom säljer Trek och Scott också tror jag. Trek kan vara dyrare men bra kvalité.

Han säljer det du behöver inte deras dyraste, inte unikt kanske men nära på. Och han är vrålkunnig och trevlig.
Du behöver inte några jättedäck om du ska rulla grusväg. Bra nav/ hjul och växlar samt sadel och styre o styrstam låter som prioritet för dig.

Hej. Tack för ditt inlägg. Jag har köpt en "Peak" 29" på Team Sportia i Västervik.
Slutpriset blev 4499:- inkl en pakethållare monterad på sadelstången. Jag har använt den lite nu och den fungerar väl trots att det är en "enklare" modell.
Håller på och utrustar den nu med belysning, packväskor osv.
Kommer cykla mest på grusvägar och lättare stigar då inte vandringskängorna sitter på :)

..sent using tapatalk

Kan rekommendera bikepackning 100% ;)
DSC_2719.jpg by

Man behöver inte en fullspecad MTB för detta, då du inte fläskar på i skogen på samma sätt som en vanligt MTB entusiast...oftast, du kan dock göra detta;)

Jag själv hoppas på att detta börja växa mer i swedala....för man är ganska själv där ute i skogen just nu;)....i USA växer det som bara den så det kanske uppmärksammas här med snart.....finns en viss fnysfaktor just nu bland MTB folk för detta här i Sverige;)

Blir bra. Det är lite som appslapp säger. För cykelresa funkar din Peak mkt bra. Jag ska nå testa det i sommar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips