Mt. Logan

Jag undrar om det är någon där ute som har några bra tips om information om Kanada's högsta topp- Mt Logan.
Jag har svept runt på nätet och hittat en del vettigt, men fler tips mottages mycket tacksamt!

Kontakter. Websidor. Tips från någon som vart där. Anything :)

Tack.

// Lars
[Ändrat av sundancekid 2005-02-13 kl 23:00]

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Vilka är juryns favoriter inför säsongen vår-sommar 2026? Bland vinnarna finns bland annat en lättviktsryggsäck och en svensk designklassiker.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Svenskar

1992 var en svensk expedition där. Jag känner flera av deltagarna, de kanske kan svara på frågor. Maila så kan du få några adresser.

Peter

Guide

Träffade en trevlig guide vid Zermatt 2004 som så vitt jag förstod kör återkommande turer till Logan. Kontakt går att få via hemsidan: http://www.alpesexploration.com. Jean-Marc heter guiden.

Om det blir en tur är jag själv mycket intresserad att göra ett försök på Mt Logan. Planerar annars att göra en tur på Mt Robson i juli (i British Columbia).

Maila på badmutha666@hotmail.com om Du/Ni har nytta av en till deltagare på Logan.

Jag var där 2001. Vi gick King trench (lättaste leden) upp. Vi var egentligen där för att borra en iskärna på topplatån men hann med att klättra nordtoppen, nordosttoppen och huvudtoppen.

Behöver du fortfarande info? Hör av dig i så fall. Om du redan varit där så skulle det vara kul att höra hur det var.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips