Mountain Equipment sovsäckar?

Tänkte bara kolla om det är några fler än de som recencerat som har testat Mountain Equipments sovsäckar.

Det var väl främst Dreamcatchern 300 som jag blev lite såld på.

Nån som kan svara på hur komforten är i en sådan? De andra i dreamcatcher serien borde väl vara likvärdiga.

mvh

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
ME

Helnöjd med min ME sovsäck en av de få som har en unefärlig sann temp angivelse o fortfande en av de mest prisvärda säckarna på marknaden, hade min säck med komforttemp-3 i februari i -14 visst det var kallt mengick att uthärda med förstärkningsplagg, mvh Hans

Jag har en ME Dewline och den håller vad den lovar i fråga om temperatur. Däremot väger den lite mer än vad som anges, men det gör alla sovsäckar.

Stirra dig inte blind på hekton, huvudsaken är att man sover bra. Ta gärna en extra varm.

300 o 750

Jag har både dreamcatcher 300 o 750. Jag är supernöjd med båda.

Vad gäller temp tycker jag de håller vad de säger. Jag är ju dessutom tjej o fryser lätt på natten, vilket jag inte har upplevt i ngn av min säckar.

Sen håller jag med föregående skribent, stirra dig inte blind på vikten, huvudsaken är att du sover gott. Det gör du i en dreamcatcher!

Hoppas du får många härliga utenätter i din säck!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips