MOUNT BLANC!

Hejsan!

Har lite funderingar kring en bestigning av detta berg.

Ngn som gjort detta och kan dela med sig av sina erfarenheter och tips/råd?

Tacksam för all info jag kan få! Så ös på! :p

MVH / Laura

Laura_s81@hotmail.com

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ett tips!

Det har skrivits massor om det här i forumet så testa gör en sökning så lär du få massor av svar. Om det är någon info du saknar så ställ då en specifik fråga om det du skulle vilja veta men inte hittat info om. Brukar vara fler som svarar på mer specifika frågor.

Hej. Att bestiga Mont Blanc är ju ganska tekniskt lätt. Har du lite erfarenhet från alpinism bör det inte vara några problem, åtminstone längs vägen via Aguille de Gouter.

jag var inte så erfaren när jag gick upp på toppen, så vi drog dit med reseföretaget UCPA. Det kan jag rekommendera för "Svensson". Prisvärt, allt ingår och massa god mat! mmm

Lycka till!

på min hemsida har jag lite bilder från vårt försök i somras. kom ju inte ända upp pga vädrets makter, men det var en jäkla skön tur. och berget står ju kvar.

broren min besteg det ensam första gången när han var 17, så speciellt svårt kan man nog inte kalla det.

/j

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips