MOUNT BLANC!

Hejsan!

Har lite funderingar kring en bestigning av detta berg.

Ngn som gjort detta och kan dela med sig av sina erfarenheter och tips/råd?

Tacksam för all info jag kan få! Så ös på! :p

MVH / Laura

Laura_s81@hotmail.com

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Ett tips!

Det har skrivits massor om det här i forumet så testa gör en sökning så lär du få massor av svar. Om det är någon info du saknar så ställ då en specifik fråga om det du skulle vilja veta men inte hittat info om. Brukar vara fler som svarar på mer specifika frågor.

Hej. Att bestiga Mont Blanc är ju ganska tekniskt lätt. Har du lite erfarenhet från alpinism bör det inte vara några problem, åtminstone längs vägen via Aguille de Gouter.

jag var inte så erfaren när jag gick upp på toppen, så vi drog dit med reseföretaget UCPA. Det kan jag rekommendera för "Svensson". Prisvärt, allt ingår och massa god mat! mmm

Lycka till!

på min hemsida har jag lite bilder från vårt försök i somras. kom ju inte ända upp pga vädrets makter, men det var en jäkla skön tur. och berget står ju kvar.

broren min besteg det ensam första gången när han var 17, så speciellt svårt kan man nog inte kalla det.

/j

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips