Minnesfel - etrex

Något har blivit fel i minnet på min Etrex Legend.
Modellen rymmer 8 mb men jag kan bara ladda upp små kartbitar (800 k).
Förmodligen ligger någon större fil och tynger ned minnet. Men jag kan inte komma åt den.
Vanligtvis brukar ju mapsource tömma minnet innan den laddar upp nya kartbilder, nu sker inte detta.

Någon som har tips?

Har för mig att det tidigare diskuterats på forumet om knappsekvenser för att nollställa enheten mm. Men jag har inte lyckats hitta dessa.

problemet återstår

Har samma problem med min Etrex vista C. Har provat att göra en reset men problemet återstår. Kan vara någon inställning i mapsource kanske? Om jag lägger in en kartdel så säger mapsource "The map set is approximately 4 mb but only 24 avalible on the destination. Please choose a smaller map set and try again"

MVH

Calle

Har man uppdaterat Friluftskartan eller felaktigt modifierat någon karta kan man få detta fel.

Per

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Matte, har du lagt in några egna POI, som tex fartkameror?
Jag hade samma problem som dig på min 60csx.

Brune!

Tack! Det fungerar att skicka över större information med sendmap. Nu kan jag återigen fylla minnet med 8 mb.

Då återstår frågan. Finns det något program eller kommando som gör att man kan rensa minnet helt och hållet. Typ ett "format" kommando?

Img2GPS kan rensa minnet ...

... från alla kartor, om du vill ha ett helt tomt kartminne. Använd knappen Erase GPS. Men både Mapsource och Img2GPS rensar alltid minnet innan någon enda ny karta lastas in. Det skall inte kunna hända att någon "kvarliggande" karta påverkar de nya kartorna.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.