Minnes problem på 60CS

Jag ock en kompis köpte var sin 60cs plus Frilufskartan. Jag kan ladda ner kartor på minst 55,6M men på kompisens 60cs får jag bara ner ca 20M och då säger pogrammet att jag försöker ladda ner mer än vad som rymms i GPSen, t. ex. " Du försöker ladda ner 25M men GPSen rymmer bara 56M"
Vad är problemet, eller är det fel på GPSen?

Problem nr. 2.
Installerade City select i min dator och läste noga instruktionen innan installationen. Där stod det att jag skulle skriva upp en 25 siffrig kod som skulle dyka upp vid ett tillfälle. Jag följde instruktionerna under installationen och fick tillslut bl.a. frågan om jag ville spara info på fil. Jag gjorde inget val för jag vill skriva upp den 25 siffriga koden på papper, så jag tryckte next och next o.s.v. Tillslut var installationen klar men jag fick aldrig någon 25 siffrig kod!!
Som jag förstår det måste jag ha den 25 siffriga koden för att göra en ny installation vid ev. data krasch. Jag behöver även installera programmet i en till dator så att jag kan ladda ner mina kartor till min GPS på t.ex jobbet.
Hur löser jag detta??

Tacksam för svar!
 
ixa; sa:
..."Du försöker ladda ner 25M men GPSen rymmer bara 56M"
Vad är problemet, eller är det fel på GPSen?
Har aldrig sett något liknande men gissar att den av någon anledning har fått något skräp som ligger i minnet eller att minnet är trasigt. Innan man skickar in den på service kan man prova en Master reset. Spara dock undan eventuella data först eftersom GPS:en blir helt rensad! Mer information om hur man gör Master reset och sedan går vidare finns här:
http://www.gpsinformation.org/dale/secret.htm
Tillslut var installationen klar men jag fick aldrig någon 25 siffrig kod!!
Hur löser jag detta??
Under förutsättning att du lyckats med registreringen och fått en kod så kan du i MapSource gå in under menyn Utilities och välja Unlock maps....
Då startas programmet Unlock Wizard. Där väljer du först knappen Nästa, markerar View my installed unlock codes och trycker på Nästa igen. Nu får du upp en lista med dina installerade kartor där du markerar kartan du vill veta koden för och väljer Properties. Där ser du den 25-siffriga koden.

Alternativt så kan du gå in via nätet på http://www.garmin.com/unlock/ och under Returning Customer anger du den 8-siffriga kod som står på kupongen som följde med CD:n. Då ser du din 25-siffriga kod längst till höger.
 
ixa; sa:
Jag ock en kompis köpte var sin 60cs plus Frilufskartan. Jag kan ladda ner kartor på minst 55,6M men på kompisens 60cs får jag bara ner ca 20M och då säger pogrammet att jag försöker ladda ner mer än vad som rymms i GPSen, t. ex. " Du försöker ladda ner 25M men GPSen rymmer bara 56M"
Vad är problemet, eller är det fel på GPSen?

Tacksam för svar!

Det där problemet upptäckte jag också. Jag har nyligen köpt en 60cs och har inte hunnit kolla närmare på problemet.
 
Bara med USB?

ixa; sa:
"Du försöker ladda ner 25M men GPSen rymmer bara 56M"
Jag har råkat ut för samma sak med egentillverkade och egenmodifierade kartor som jag försöker ladda ner med USB. Samma kartor gick fint (men långsammare) att ladda ner med seriell kabel.

En av detta forums medlemmar med kontakter på Garmin fick en skärmdump på felmeddelandet och skickade till Garmin. "Sådant brukar vi skratta åt, men inte när det gäller oss själva!" var deras svar. Sen har jag inte hört något mer.
 
Ok, så hur rensar man GPSen på felaktiga kartor? Jag testade med img2gps (det finns en erase knapp där), men det verkade inte fungera.

Finns det något program som man kan lista vad som finns i minnet?

Är det bara en masterreset som gäller?
 
Friluftskartan

Jag har haft samma problem med friluftskartan.
När jag väljer vissa kartbitar i mapsource uppstår felet.
 
ixa; sa:
Jag ock en kompis köpte var sin 60cs plus Frilufskartan. Jag kan ladda ner kartor på minst 55,6M men på kompisens 60cs får jag bara ner ca 20M och då säger pogrammet att jag försöker ladda ner mer än vad som rymms i GPSen, t. ex. " Du försöker ladda ner 25M men GPSen rymmer bara 56M"
Vad är problemet, eller är det fel på GPSen?

Har varit med om liknande både på Magellan och Garmin. I Garminfallet och Friluftskartan hadlade det om att man inte ska köra de uppdateringar som finns med till kartan. Ladda in kartorna utan att ha kört filen "Update" så bör det fungera.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Still Alive Problem med Fast Find 220-test Navigering 5
Kal-P-Dal Problem med Iphone och GPX-fil Navigering 2
scotti Problem vid navigation Navigering 1
DDeninger Problem med pulsmätning Garmin Fenix 5S Plus Navigering 6
Still Alive Problem med Locus Map. Navigering 6
L.A. Problem med min LegendC Navigering 3
Brune Problem med BlueChart i 64 bitars Windows Navigering 2
Kallebalik Problem med Garmin Gpsmap 62s Navigering 0
Jockejeep84 friluftskarta primev2 problem. Navigering 3
vildguide Basecamp problem Navigering 1
tekman Problem med att ladda kartor, Garmin Etrex 20 och Mapsource Navigering 0
Tony-Avesta Problem med att ange koordinater, fel format? Navigering 1
osseos PROBLEM Fril pro v2! Hjälp Navigering 1
rhb problem med Garmin Nuv i550? Navigering 0
Rob1 Problem med TOMTOM GO 730 Navigering 2
IMCE Problem med Oregon 550 Navigering 0
Mpetts Garmin GPS 60 problem att för över GeoCache Navigering 8
lagerstrom Problem med TMC (trafikdata) Navigering 13
at1981 Garmin-problem Navigering 15
Gab83 Garmin eTrex Vista problem - hjälp Navigering 6
ravesta Hjälp !, Problem med min GPS "No Map Data Available" Navigering 3
Store Garmin Mapsource - Lösning på problem med Microsoft Visual C++ Runtime Library Navigering 1
thomlars Problem med Garmin Communicator Navigering 1
Långbåge USB problem med Colorado 300 Navigering 0
Jossa Colorado problem Navigering 1
Rawmetalmedia Problem med irrationell kompass på Colorado 300 Navigering 8
hassem Problem med Garmin 305 Navigering 8
zoli Problem med CN NT 2009 Navigering 12
Beliaz Problem att använda Garmin eTrex Vista Cx till GeoCaching... Navigering 12
nkj mapedit problem i friluftskartan pro Navigering 6
steffe59 Oregon problem Navigering 28
skogssurfarn Problem med koordinater i OziExplorer Navigering 3
Huggis Garmin problem Navigering 19
Starwin Problem med Oregon 300 Navigering 16
errbe Problem med Que Navigering 2
pookish Problem att ladda upp Geocachepunkter via Magellan Geocache manager. Navigering 3
tte01pe Problem att välja kartdelar i mapsource Navigering 4
joala Colorado 300 SD problem Navigering 18
jonasolof Olösta och lösta problem med Garmin Colorado Navigering 1
Otto Støver Problem med Friluftskartan Pro Navigering 22
polxlt Garmin USB problem Navigering 3
dave1 Problem med överföring till GPS Navigering 4
matte_upp Problem med minneskort och Etrex Navigering 8
Totem289 Problem med att ladda över kartor till Garmin 60cx Navigering 2
eloserik Problem med uppdatering av Mapsource Navigering 2
Tony-Avesta MapSource och Google Earth, lite problem... Navigering 2
greenjuice Problem med POI Loader Navigering 10
nickeB Problem med min Garmin 60CSX och MetroGuide Europe Navigering 4
Mazon_80 Trip & Waypoint Manager Problem!!! Navigering 3
ranchn 2 problem med Garmin 60C Navigering 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...