mindre ryggsäckar

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Salomon Raid 300

Salomon Raid 300, eller var det Salomon Raid Wind 300; ja något sånt. Jätteskön superlätt 30-liters rygga, blir smidig även med lite grejer i, tack vare att remmar och lock komprimerar säcken snyggt. Inget man packar tungt i skulle jag tro, men annars är den verkligen skön. Bra allt-i-allo-säck.

Själv har jag en Ratatosk som jag är mer än nöjd med. Sitter som en smäck, lätt att packa i och ur och slitstark som få.
Det finns även höftbälte att köpa till. Trots att jag har det använder jag det aldrig.

lite och snygg

Dakine Heli pack (11 liter) är både liten och snygg.
Lagom storlek om man inte behöver för mycket packning alltså ... Lätt att spänna fast bräda eller skidor.
Finns som Heli pack pro (18 liter) också men dår blir det lite mer krimskrams på säcken.

Litepac

Litepac säljer små och bekväma ryggsäckar. http://www.litepac.com [Ändrat av Aardwolf 2003-05-02 kl 17:52]

Marmot Eiger

Denna säck rymmer ca 36 l är lätt, smidig, sitter bra på ryggen och är inte utrustad med så mkt bjäfs. Två vänner har denna säck till alpina aktiviteter och är mkt nöjda. Typisk alpinsäck.

Mvh Tomas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips