mindre ryggsäckar

Salomon Raid 300

Salomon Raid 300, eller var det Salomon Raid Wind 300; ja något sånt. Jätteskön superlätt 30-liters rygga, blir smidig även med lite grejer i, tack vare att remmar och lock komprimerar säcken snyggt. Inget man packar tungt i skulle jag tro, men annars är den verkligen skön. Bra allt-i-allo-säck.
 
Själv har jag en Ratatosk som jag är mer än nöjd med. Sitter som en smäck, lätt att packa i och ur och slitstark som få.
Det finns även höftbälte att köpa till. Trots att jag har det använder jag det aldrig.
 
lite och snygg

Dakine Heli pack (11 liter) är både liten och snygg.
Lagom storlek om man inte behöver för mycket packning alltså ... Lätt att spänna fast bräda eller skidor.
Finns som Heli pack pro (18 liter) också men dår blir det lite mer krimskrams på säcken.
 
Litepac

Litepac säljer små och bekväma ryggsäckar. http://www.litepac.com [Ändrat av Aardwolf 2003-05-02 kl 17:52]
 
Marmot Eiger

Denna säck rymmer ca 36 l är lätt, smidig, sitter bra på ryggen och är inte utrustad med så mkt bjäfs. Två vänner har denna säck till alpina aktiviteter och är mkt nöjda. Typisk alpinsäck.

Mvh Tomas
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...