Min ryggsäck ett svart hål

Någon som tänkt på varför de flesta ryggsäckar tycks vara svarta inuti? För att hitta prylar längst där nere måste man nästan ha ficklampa. Säcken blir ju som ett svart hål. Ingen mer än jag som upplever detta som ett problem?

Visst, välkänt problem

Det är ett enlände med en svart ryggsäck. Har en kolsvart Haglöfs Climber No. 3. Tittat efter en lite mindre och lättare säck och där är Klättermusen skräckexempel vad gäller färgen, alla säckar svarta som en kolsäckar.

Per Brune

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Jag har en Lowe Alpine alpinist 50

som är ljust grå inuti vilket faktiskt hjälper en hel del har jag märkt. Till skillnad från min andra rygga Lafuma Eiger som är svart både i och utanför. Enda anledningen jag kan se att inte tillverka säckar med ljust tyg inuti ryggan är att smuts syns mycket tydligare. Men det är attans så praktiskt!
/H

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips