min kartor fungerar ej !!

hejsan

jag får inte mina kartor att fungera i min nya gps, har Friluftskartan Pro samt Bluechart Atlantic v9.5 men ingen av dem fungerar. står "går ej att låsa upp kartor" när jag startar gpsen. vad är det för fel ?

mvh Jonatan

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
så dum är jag inte, jag har en ny kod till dem. men det går fortfarande inte ?.. den är upp låst på datorn men inte i gps:en :(

Har du använt kupongkod och hämtat den 25-ställiga koden frân My Garmin?
Mottagaren mâste vara ansluten när du gör det vill jag minnas.
Om det är kartor pâ SD-kort som inte funkar sâ tror jag det finns en del tips pâ Garmin.com,s supportsidor

Det är

en supportfråga om det inte fungerar med den 25-ställiga koden enligt ovan. Vänd dig till den butik som sålt kartorna och Garmin.

Thure

Förklaringen

till att det inte fungerar är helt enkelt att Garmin blockerat möjligheten att öppna kartorna på andra enheter än den licensen är till för. Rätt OK kan man tycka.

Thure

hmm, det är pirat kartor tyvärr.. så support är ute ur bilden

OK, sâ vi har ägnat tid ât att hitta en lösning pâ ett problem som du inte har förklarat helt?

Nästa gâng du skriver en frâga i ett forum sâ tala om precis vad som är bekymret, svaren du fâtt gäller ju riktigt köpta kartor.
Jag vet exakt hur du ska göra med dina fuskkartor oxâ, det vet nog dom flesta som har en Garmin mottagare, även om man inte använder sig av det.
Men, jag tänker inte berätta för dig :)

Ja där ser man.

Men det är ju troligt Garmin har samma crack som du har till gång till. Och de vore ju idioter om de inte åtgärdade sina hål så att säga.

Sen måste ju även jag påpeka hur urkorkat denna tråd inleddes. Vi vet fortfarande inte vilken modell det är?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips